Waar staan we nu met businessblogs in Nederland?

Waar staan we nu met businessblogs in Nederland?
, Upstream
@marcoderksen

Ruim een jaar geleden zijn we gestart met een serie korte interviews (blogviews) om een beeld te schetsen van waar we in Nederland staan met de zakelijke toepassing van weblogs en RSS. De allereerste blogview was met Petra de Boevere, beter bekend als Het Meisje van de Slijterij. Kort daarna gevolgd door blogviews met de mensen achter Verzekeringen Online, Blik op de Beurs, Mediaonderzoek.nl, Autoblog.nl, Wishumobile, Blogo Media, Volkskrantblog, Paginablog, Blog.nl, Punt.nl, Marketingpulse.nl en Web-log.nl.

De komende weken zal ik met dezelfde mensen achter deze 13 blogs (of blognetwerken) een kort interview houden over waar ze nu staan. Sommigen zijn inmiddels gestopt, anderen zijn juist heel succesvol. Waar liggen de kritische succesfactoren voor businessblogs en waar staan we volgend jaar? Dat zijn in het kort de onderwerpen waarover het zal gaan. Mocht je suggesties hebben voor weblogs of mensen die absoluut niet mogen ontbreken in dit rijtje, dan hoor ik het graag!

 

 

 


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Leuk idee, zo'n update, maar naar mijn idee voldoen lang niet alle weblogs in het rijtje aan (jouw eigen) definitie van een businessblog?

    geplaatst op
  • suggesties?

    een businessblog sinds 2004 New Values

    geplaatst op
  • Tibor, mee eens; wellicht moet ik de titel aanpassen; het gaat meer over de commerciele mogelijkheden van blogs (voor uitgevers, bedrijven, etc).

    Dank voor de tip Peter, ken de blog al wel maar volg het (nog) niet.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.