MTV maakt eigen Second Life met Laguna Beach

22 september 2006, 10:09

MTV ontwikkelt een eigen virtuele wereld door de serie ‘laguna beach’ te vertalen in een virtuele wereld: virtual laguna beach. Daar is, net als het veelbesproken Second Life, ‘alles’ weer mogelijk wat je in de fysieke wereld ook doet: naar de bioscoop gaan, winkelen, daten, door stad slenteren of natuur bewonderen. De landkaart ziet eruit als een Google Map. En ook de eigen currency, de MTV$, ontbreekt niet. Wat dat betreft heeft MTV er alles aan gedaan zoveel mogelijk aan te sluiten bij de mediabeleving van haar doelgroep. Meer informatie vind je op MIT maar het fimpje zegt eigenlijk al alles van wat deze virtuele wereld inhoudt.

MTV heeft door haar enorme bereik in vele landen een enorme kans dit tot een groot succes uit te bouwen. Ben dus erg benieuwd hoe het verder loopt.

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Yme Bosma

    Zeker een mooi initiatief ja. Benieuwd naar de eerste uitzendingen vanuit deze virtuele wereld. Mooie ‘gratis’ content;-)

    De virtuele wereld is overigens gemaakt door Makena, de partij die ook There.com gemaakt heeft, een (niet succesvolle) virtuele wereld waarin alles draaide om echte merken in een virtuele omgeving. Benieuwd hoe MTV dit in gaat zetten als medium voor adverteerders en de vrijheden die adverteerders daarbij krijgen in verhouding tot bijvoorbeeld Second Life.


    22 september 2006 om 10:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!