MTV maakt eigen Second Life met Laguna Beach

MTV ontwikkelt een eigen virtuele wereld door de serie ‘laguna beach’ te vertalen in een virtuele wereld: virtual laguna beach. Daar is, net als het veelbesproken Second Life, ‘alles’ weer mogelijk wat je in de fysieke wereld ook doet: naar de bioscoop gaan, winkelen, daten, door stad slenteren of natuur bewonderen. De landkaart ziet eruit als een Google Map. En ook de eigen currency, de MTV$, ontbreekt niet. Wat dat betreft heeft MTV er alles aan gedaan zoveel mogelijk aan te sluiten bij de mediabeleving van haar doelgroep. Meer informatie vind je op MIT maar het fimpje zegt eigenlijk al alles van wat deze virtuele wereld inhoudt.
MTV heeft door haar enorme bereik in vele landen een enorme kans dit tot een groot succes uit te bouwen. Ben dus erg benieuwd hoe het verder loopt.
Zeker een mooi initiatief ja. Benieuwd naar de eerste uitzendingen vanuit deze virtuele wereld. Mooie ‘gratis’ content;-)
De virtuele wereld is overigens gemaakt door Makena, de partij die ook There.com gemaakt heeft, een (niet succesvolle) virtuele wereld waarin alles draaide om echte merken in een virtuele omgeving. Benieuwd hoe MTV dit in gaat zetten als medium voor adverteerders en de vrijheden die adverteerders daarbij krijgen in verhouding tot bijvoorbeeld Second Life.