• Mobile
    wordt gesponsord door

Internet TV Zeitgeist

Internet TV Zeitgeist
Frank Meeuwsen verwijst op Frank-ly naar The Internet TV Charts, een soort van online video zeitgeist met een overzicht van de meest populaire video's op Google Video, YouTube, Digg en VideoSift. Op de bijbehorende Alx Klive's WorldTV Blog trekt Alx Klive een aantal conclusies:
  • YouTube en Google Video's meest bekeken video's zijn niet noodzakelijkerwijs de beste of hoogst gewaardeerde video's;
  • Google's rangschikking verandert nauwelijks van week tot week;
  • Zeer populair zijn de zelfgemaakte karaoke video's van bekende nummers (zoals bijvoorbeeld Pomme & Kelly);
  • bedrijven, en dan met name uit de muziek- en filmindustrie, zetten steeds vaker YouTube in om virale video's onder de aandacht te brengen;
  • de Digg en Videosift lijsten zijn meer 'high brow' dan YouTube en Google Video; clips met Stephen Colbert of afleveringen van the Daily Show zijn zeer populair.

Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.