Internet TV Zeitgeist

17 augustus 2006, 20:11

Frank Meeuwsen verwijst op Frank-ly naar The Internet TV Charts, een soort van online video zeitgeist met een overzicht van de meest populaire video’s op Google Video, YouTube, Digg en VideoSift. Op de bijbehorende Alx Klive’s WorldTV Blog trekt Alx Klive een aantal conclusies:

  • YouTube en Google Video’s meest bekeken video’s zijn niet noodzakelijkerwijs de beste of hoogst gewaardeerde video’s;
  • Google’s rangschikking verandert nauwelijks van week tot week;
  • Zeer populair zijn de zelfgemaakte karaoke video’s van bekende nummers (zoals bijvoorbeeld Pomme & Kelly);
  • bedrijven, en dan met name uit de muziek- en filmindustrie, zetten steeds vaker YouTube in om virale video’s onder de aandacht te brengen;
  • de Digg en Videosift lijsten zijn meer ‘high brow’ dan YouTube en Google Video; clips met Stephen Colbert of afleveringen van the Daily Show zijn zeer populair.
Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Wow, je hebt aardig je best gedaan Paul!


    18 augustus 2006 om 03:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!