• Mobile
    wordt gesponsord door

Internet toen en nu

Internet toen en nu
, Rahmani.nl

Al surfend kwam ik bovenstaande video tegen over een nieuwe revolutie waar in 1993 ruim 15 miljoen mensen aan meededen. Odertussen zijn het er meer dan 1 miljard. De video circuleert al jaren op internet en is wellicht al eens eerder geplaatst op Marketingfacts, echter dit keer in een nieuw m.tv jasje. Ben benieuwd wat jullie van de kwaliteit vinden.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Beeld en geluidskwaliteit is top Arash!

    Voor als we straks echt live gaan met marketingfacts.tv heb ik nog wel wat wensen:
    - is het mogelijk dat er een stilstaand beeld wordt getoond voordat de video wordt gestart? (anders zo'n groot wit vlak)
    - is het mogelijk dat de gebruiker extra informatie krijgt te zien van de video? (denk aan lengte van video, titel van de video, etc)
    - is het mogelijk dat de gebruiker extra controlemogelijkheden krijgt? (denk aan doorsturen per email, link naar m.tv om code op te halen om video op eigen blog te plaatsen, etc)

    Er zijn ongetwijfeld nog meer punten waar we tegen aanlopen maar zoals gezegd, de basis ziet er prima uit!

    geplaatst op
  • Arash, ziet er goed uit, maar er blijft altijd wat te wensen over en ik zou ook goed kijken naar wat er bij YouTube qua interface wordt aangeboden:

    - ik zou video niet startend met bewegend M!-logo maar dat juist tonen bij mededeling "klik om te starten". Vind persoonlijk de x seconden van draaiend M-logo knap irritant, nu al ;-)

    - nog fraaier zou zijn (grote wens van mij zelf ;-)) dat die eigenaar van blog ZELF kan bepalen welk stil beeld van de video wordt getoond voordat de video start. Dat kon weleens het aantal kliks verhogen, doordat je direct een goed beeld ziet uit de video. Branding van M! kan subtiel over dat zelf gekozen stil beeld heen. Google en YouTube hebben dit nog niet, dus grijp je kans ;-) Nu kijk je daar frequent naar een onscherp beeld of een beeld dat niet representatief is voor de hele video.

    - Marco gaf het ook al aan: timeline toevoegen. Ik heb nu geen idee hoelang de video duurt.

    - M!-icon permanent klein in beeld tonen met klik à la YouTube.

    - Share-button in playerbalk met klik, zodat iemand die de video op M! snel en gemakkelijk de code kan krijgen om video op zijn eigen blog op te nemen. Wellicht proberen dat dan op de plek van video op te nemen, zodat ik die code direct kan knippen/plakken van een andere blog?

    - M!-logo aan het einde is prima, maar links/rechts bevat deze lijntjes die nu daar niet lijken te horen?

    Succes met door voeren van de verbeteringen. Dit wordt mooi!

    geplaatst op
  • @Marco

    De volgende gegevens kunnen getoond worden vanuit het systeem:

    Runtime
    Aantal views
    URL
    Embed data (om te sharen)
    Gemiddelde rating

    Wat betreft functionaliteit komen veel mogelijkheden overheen met de vorige versie (maart 2006) van YouTube.


    @Erik
    De admin van de blog kan zelf bepalen welke beeld (reclame) er voor de video getoond wordt.

    Ik zal werken aan een watermerk wat klein rechtsboven/onder in beeld vertoont wordt.


    De video die je ziet komt van de video community systeem en is hier handmatig geplaatst. In de volledige video systeem zijn ook extra dingen mogelijk zoals persoonlijke favorieten van videos, channels, gebruikers kunnen zelf videos uploaden, Top 5 videos, comments toevoegen aan videos, ratings, video v/d week, videos alleen voor leden enz enz..


    Bedankt voor het meedenken. Alle andere wensen zijn welkom.

    geplaatst op
  • Dank voor de aanvulling Arash!

    Geniet eerst van je vakantie; over twee weken pakken we het op en hoop ik snel met marketingfacts.tv live te kunnen. Zou mooi zijn als we begin september live kunnen.

    geplaatst op
  • Naast wat hierboven al gemeld is: ik kan in deze player de film niet pauzeren. Of dat met de precieze Flash-versie te maken heeft weet ik niet, maar bij bv. YouTube n Google Video lukt dat wel. Nou moet ik wel zeggen dat ik nog met Flash 8 zit (blijkbaar). Ik zal eens kijken of het met 9 beter is.

    Ja ja, ik weet het, eerst updaten, dan zeuren... =]
    Maar ik ben vast niet de enige, dus misschien is een kleine notificatie handig.

    geplaatst op
  • Kleine update: Flash 9 geïnstalleerd, zelfde probleem. In Firefox en Safari gaat het wel goed, wat dus betekent dat het iets is tussen deze mediaplayer en Opera. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik datzelfde probleem met YouTube enzo niet heb, maar het maakt de groep gebruikers die er last van heeft waarschijnlijk wel kleiner. =]

    geplaatst op
  • Een tip: Stel de buffertijd even in op 5 of 10 seconden; nu hapert de video elke milliseconde als je even niet genoeg bandbreedte hebt.

    geplaatst op
  • @Max
    De play button is ook de pause button ;)

    @Carl
    Misschien zelfs langer. Deze video is op 480x360 @ 900kbps. Hierdoor is 10min film ruim 50MB.

    Wij willen de kwaliteit hoger houden dan YouTube en Google, maar wel binnen de grens dat mensen met een 2Mbit aansluiting ook de videos kunnen bekijken zonder lange buffertijden. 900kpbs is daarom misschien te hoog. We zullen een aantal pilots doen met 500kpbs en 700kpbs.


    p.s volgende reacties pas over 48+ uur

    geplaatst op
  • ik vind de sound quality nog niet echt top.. je hoort de interfererende hoge tonen (weet ook niet hoe ik het adners moet uitleggen hehe) nog behoorlijk veel..

    geplaatst op
  • Met wat voor software kun je dergelijke flash filmpjes maken eigenlijk?

    geplaatst op
  • @email marketing

    Dit komt omdat de video uit 1993 is en online gezet door hun op een laag kwaliteit, namenlijk 16kbps mono. Dit is buiten ons systeem. Zodra ik de aanpassingen heb gemaakt zal ik 5 min van een DVD nemen, waarbij het geluid op hoog kwaliteit behoort te zijn.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.