Kelderrestanten

30 juli 2006, 06:23

Enfant terrible Jort Kelder heeft ’t na de overname van Quote media door Hachette Filipacchi Médias (HFM) voor het kiezen. De charismatische medearchitect (sorry Big) van het grote Quote succes in Nederland is naar verluidt eerste reserve op de bank bij Talpa voor een late night show maar mag zich sinds kort ook op de belangstelling verheugen van investeerder Marcel Boekhoorn. Boekhoorn wil nog dit najaar een gratis kwaliteitskrant in de markt zetten welke 7 miljoen huishoudens zou moeten bereiken en ziet in Kelder DE man die dat tot een succes kan brengen daar waar eerdere initiatiefnemers met de titels TJEQ en &U opzichtig faalden.

Of dat nu wel een succesvolle onderneming zal worden valt nog te bezien maar de plannen van Boekhoorn zijn vanuit de crossmedia visie interessant te noemen. Immers Boekhoorn heeft de afgelopen weken gesproken met commerciële tv zenders met wie hij zich onderhoud over crossmediale samenwerking voor zijn plannen. Zo’n landelijk afgeleverd magazine vaart wel bij de aandacht op het belangrijkste medium en de commerciële omroepen zouden een cross-over met dit nieuwe magazine zeker overwegen. Er zou al belangstelling zijn van een aantal grote adverteerders voor dit bereiksvolle multimedia concept. Naast TV is Boekhoorn voornemens het magazine te combineren met internet en mobiele telefoondiensten. Het beoogde crossmedia boegbeeld zal eerst zijn collegae informeren over zijn (deze) toekomst. Jort heeft terzake vast ook nog wat ideetjes ergens opgeborgen liggen die hij mee kan nemen in zijn nieuwe baan. Kelderrestanten zeg maar…

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!