Talpa Digital opent Fuel for Travel

26 juli 2006, 16:13

Dankzij een samenwerking van Amsterdam Airport Schiphol, Talpa Digital en Samsung Electronics Benelux kun je sinds vandaag je MP3-speler, portable media device of smartphone, laden achter de paspoortcontrole op Schiphol. Reisinformatie, muziek, audiobooks en video’s al dan niet over het land van je bestemming kunnen in de Fuel for Travel shop worden gedownload. Contentpartners in het project zijn onder andere Red Bull, MTV, Nickelodeon, Radio 538, Audiocitytours, Rubinstein en Commodore.

Ik ken de prijzen niet maar ‘t lijkt mij wel verleidelijk; snel voordat je het vliegtuig pakt nog wat interessante kost kunnen laden, zonder dat je handbagage toeneemt. Op termijn wellicht ook te downloaden vanaf internet? Mocht je binnenkort gaan vliegen en je mobiele device gaan laden, deel je ervaring dan even.

Erik van Roekel
Corporate Communications bij ING Groep

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Momenteel werkzaam bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en is sinds 2004 ook op de achtergrond actief voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

8 Reacties

    venturo

    Een volstrekt logisch initiatief dat binnenkort navolging zal krijgen van nog twee andere belangrijke marktpartijen. Steeds vaker zullen contentsyndicaten traditionele loketten voor hun waar inruilen voor distributie over nieuwe media infrastructuren, primair geschikt voor gebruik van portable devices zoals iPods, MP3 players, PSP’s, intelligente mobiele telefoons en wat diens meer zij. Convenience spots als deze bestaan al een tijdje in Japan en op een aantal vluchthavens in de US en worden kansvol als het aantal stations in Nederland toeneemt.

    Met name de retail zal wakker geschud worden door dit initiatief dat mij overigens wat kostbaar overkomt in deze fysieke opstelling. Ook een aantal grote internationale vliegmaatschappijen oriënteren zich de mogelijkheden van downloadservices in het vliegtuig zelf zoals deze reaguurder uit persoonlijke betrokkenheid kan melden. 🙂


    26 juli 2006 om 16:58
    vanhetB

    Zeer logisch als je het leest. Opvallende afwezige in de samenwerkende partijen is een bestaande retailformule. Dit geeft de achterstand in het nieuwe denken en ontwikkelen van ideeën aan binnen Retail Nederland (en al wat daarbuiten ligt…).

    En ziedaar: een nieuwe formule is geboren! Ook iets voor Intercity-Stations en beurs- en evenementenhallen??

    Grappig dat steeds maar weer blijkt dat de hardware volgt op de software en daar ondergeschikt aan is. Een uitzondering… Apple!! Waar ben je?????


    27 juli 2006 om 08:04
    Kjeld Kahn

    ik keep op de iste en geloof niet dat je je iPod kan bedienen van al dit spul. kan iemand idt bevestigen?


    28 juli 2006 om 06:50
    hd wallpaper

    thanks.


    17 september 2009 om 13:26
    oyun indir

    selamlar super post


    17 september 2009 om 13:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief