WPP & Liveworld starten jointventure

WPP & Liveworld starten jointventure

Communicatiegigant WPP gaat samenwerking met LiveWorld, een bedrijf dat is gespecialiseerd in het opzetten van sociale netwerken. Vanuit de joint-venture LiveWorld-WPP zullen sociale marketingtools zoals blogs en communities worden geintegreerd in campagnes voor WPP-klanten als Unilever, Ford en Proctor & Gambler. Beide bedrijven hebben al eerder succesvol samengewerkt, onder andere voor de ‘Real Beauty’ campagne van Dove.  Eind vorig jaar suggereerde WPP-topman Neil French overigens nog dat blogs tot zijn ontslag hadden geleid.

 

 

Bij WPP werken in totaal 91.000 medewerkers wereldwijd verspreid over honderden reclame-, media-, marketing en p.r.-bureaus zoals Ogilvy & Mather, Y&R, Mindshare, Mediacom en Mediaedge:cia.  LiveWorld werkt onder meer voor America Online, eBay, Intel en Dove. Liveword bouwt sociale netwerktsites voorzien van de noodzakelijke onderdelen zoals een profielpagina, vriendenlijst, gastenboek, foto-ablum, weblog, chatfuncties, RSS en SMS-alerts. Tevens levert het moderators die de de discussies monitoren of leiden in fora en blogs.

Bron: Emerce


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.