WPP & Liveworld starten jointventure

17 juli 2006, 03:00

Communicatiegigant WPP gaat samenwerking met LiveWorld, een bedrijf dat is gespecialiseerd in het opzetten van sociale netwerken. Vanuit de joint-venture LiveWorld-WPP zullen sociale marketingtools zoals blogs en communities worden geintegreerd in campagnes voor WPP-klanten als Unilever, Ford en Proctor & Gambler. Beide bedrijven hebben al eerder succesvol samengewerkt, onder andere voor de ‘Real Beauty’ campagne van Dove. Eind vorig jaar suggereerde WPP-topman Neil French overigens nog dat blogs tot zijn ontslag hadden geleid.

Bij WPP werken in totaal 91.000 medewerkers wereldwijd verspreid over honderden reclame-, media-, marketing en p.r.-bureaus zoals Ogilvy & Mather, Y&R, Mindshare, Mediacom en Mediaedge:cia. LiveWorld werkt onder meer voor America Online, eBay, Intel en Dove. Liveword bouwt sociale netwerktsites voorzien van de noodzakelijke onderdelen zoals een profielpagina, vriendenlijst, gastenboek, foto-ablum, weblog, chatfuncties, RSS en SMS-alerts. Tevens levert het moderators die de de discussies monitoren of leiden in fora en blogs.

Bron: Emerce

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!