Active marketing bureaus presteren beter dan themabureaus

Active marketing bureaus presteren beter dan themabureaus
,

Via Adformatie de laatste cijfers over de reclamebranche uit een VEA-onderzoek. De active marketing bureaus doen het schijnbaar beter. Oorzaak van de verschillen wordt gezocht in de grote prijsdruk van klantzijde in combinatie met een meer projectmatige inrichting van de bureau-klantrelaties en een aanzienlijke geldverspilling door gebrekkige briefings en een toenemend aantal pitches.

Interessant fenomeen dat er blijkbaar minder prijsdruk wordt uitgeoefend op de active (en dus ook online) bureaus. Ik zie overigens zelf dat er ook online steeds meer pitches lijken te komen. Of is dat alleen maar omdat men eindelijk gewoon bij iedere campagne ook een stuk online meeneemt?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.