Nokia vraagt bloggers om nieuwe cameratelefoons te promoten

12 juli 2006, 03:55

Nokia vraagt bloggers om nieuwe cameratelefoons te promotenNokia Canada heeft Matchstick, een word-of-mouth marketingbureau uit Toronto, gevraagd Nokia’s nieuwe cameratelefoons onder de aandacht te brengen van de blogcommunity. Op zich niet nieuws, ook in Nederland worden steeds meer bloggers benaderd door bedrijven of organisaties en ontvangen bloggers (net als veel journalisten) producten toegestuurd om te testen. Wel aardig in deze case is de selectieprocedure die Matchstick toepast bij het benaderen van de bloggers:

(…) If the bloggers have over 400 hits a day, are young and hip and use Rogers Wireless service, they qualified for a free phone. Now 90 bloggers, half in Toronto and half in Vancouver, are carrying Nokia’s product. (…)

Op de vraag of Nokia niet bang is om de controle te verliezen antwoord Mila Mironova van Nokia het volgende:

(…) We believe that it is one of the most honest forms of advertising out there. You can’t control what they say. (…)

Bron: Canada.com

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!