Durfkapitaal voor blogs

Rafat Ali, CEO van ContentNext, een bloguitgeverij met drie dagelijkse blogs over de contentindustrie PaidContent, MocoNews, ContentSutra, heeft een investering ontvangen van onder de miljoen dollar van Greycroft Partners’ Investment. Met de investering gaat het bedrijf zich met haar formule (blogs en bijeenkomsten) richten op regionale markten zoals Groot-Brittannie en Duitsland. Ook worden samenwerkingsverbanden aan gegaan zoals Marketingfacts onlangs aankondigde. Zo wordt met het gerenommeerde Amerikaanse muziektijdschrift Billboard van VNU een weblog Billboard Postplay opgezet over digitale muziek.
Wall Street Journal schreef over de investering: “The financing, though small in comparison with most Web deals, is one of several in recent weeks that indicate optimism on the part of early-stage investors in the viability of blogs as an outlet for journalism, rather than the gossip and personal opinion that characterizes much of the medium.”
Cynthia Brumfield, IPDemocracy, schreef in een commentaar: “So this development answers, in part, the perennial question about whether there is money in blogging. But it’s not an answer that many people want to hear—yes, there is money in blogging, but for most people it takes years and hard work to see the dough.”
Jeff Jarvis was iets kritischer: “My Entertainment Weekly went through $200 million before breaking even (not my fault); now it’s a $300 million a year franchise. Weblog companies won’t make that much but they don’t need that much to be successful. After all, small is the new big.”