CGM een nachtmerrie voor het bedrijfsleven?

27 juni 2006, 04:26

Nu (bijna) iedereen een digitale (video)camera heeft en het relatief eenvoudig is om professioneel materiaal te maken en te publiceren, kan het bedrijfsleven haar borst nat maken. Regelmatig komt er een video voorbij waarbij een bedrijf, een product of een dienst kritisch onder de loep wordt genomen.

Afgelopen week bijvoorbeeld waren UPC en AOL het slachtoffer. Vandaag werd ik door ClickZ gewezen op A Comcast Technician Sleeping on my Couch, een video van een medewerker van het Amerikaanse Comcast die tijdens de reparatie van een kabelmodem in slaap valt. De video is bijna 400.000 keer bekeken en doet inmiddels zijn werk in de blogosfeer. Volgens Reuters is de betreffende medewerker inmiddels ontslagen.

Who’s next?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Jan

    Wie zegt dat er geen slaapmiddeltje in zijn koffie zat ?


    27 juni 2006 om 06:15
    Erik de Ruijter

    Belangrijke toevoeging, mede uit het Reuters bericht:

    “when he fell asleep after spending an hour on the phone waiting for his own company’s customer service, the Comcast subscriber said.”

    Of het ontslag dus een ál te sportieve reactie was, en geen boodschapper-bij-slecht-bericht-aktie, valt te betwijfelen…


    27 juni 2006 om 11:23
    BasPaauw

    Een typich geval van een “wake up call” voor Comcast, maar zoals het in de US wel vaker het geval is wordt er naar beneden getrapt en slaapt het management lekker verder. Ik verwacht dan ook veel meer van dit soort filmpjes in de nabije toekomst. Ik voorspel filmpjes van met name kabel, internet, telefoon, elektriciteit, water, bank en overheidsdiensten. Eigenlijk de usual suspects dus.


    27 juni 2006 om 14:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!