Marketingfacts Jaarboek 2006 (vervolg)

24 juni 2006, 07:52

Lola & Gerjanne pakken het Marketingfacts Jaarboek 2006 in voor de bloggers

Als het goed is hebben de geinteresseerde bloggers en de (meeste) sponsors inmiddels het Marketingfacts Jaarboek 2006 ontvangen. Vanaf volgende week zal ik ook starten met de online verkoop van het jaarboek (verkoopprijs 17,50 euro, incl. btw en verzendkosten).

Ben er overigens nog niet helemaal uit hoe ik dit logistiek gezien het beste kan aanpakken. Iemand suggesties?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

19 Reacties

    Raedts

    Helemaal gelezen heb ik het nog niet, maar het ziet er erg compleet uit. Het is een handzaam handboek geworden dat bij iedereen in de bevenste la (of dashboard kastje) hoort te liggen.

    Er zijn vast wel mensen van affiliate bedrijven in je omgeving die ervaring hebben met het registreren van bestellingen en het incasseren van de bijbehorende gelden.

    Doe het lekker hip: betalen via ideal of paypal.

    En bedenk een quantum korting voor grotere hoeveelheden.

    Groeten,

    Ludo


    24 juni 2006 om 09:06
    Raedts

    trouwens: is dit niet iets voor Cendris als sponsor? 🙂


    24 juni 2006 om 09:09
    Wouter

    Logistiek gezien lijkt het me het beste als je gewoon 1 keer per week de hele zooi op stuurt. Labelprintertje er bij.. alle boekjes klaar in de enveloppen.. plakken en weg.


    24 juni 2006 om 09:11
    Kasper Katje

    Als ik de foto zo zie dan hoef je je nergens zorgen over te maken, prima geregeld en een echt familiebedrijf 😉


    24 juni 2006 om 09:42
    Petra de Boevere

    Mail mij even lekker ouderwets je rekeningnummer, dan maak ik het geld over waarna je dat boekje in een enveloppe kunt proppen en mij toesturen. Ik wil er één dus;-)


    24 juni 2006 om 09:51
    evroekel

    Kinderarbeid kan echt niet meer 😉 Kun je niet iets via bol.com regelen?


    24 juni 2006 om 10:04
    ErwinVanLun

    Het is echt een super boekje! Gewoon ouderwets op papier. Alles lekker bij elkaar. Grote complimenten!

    Distributie moet je over laten aan fullfillment houses. Via managementboek kan je misschien wel wat regelen. Zij houden dan de voorraad aan. Je kan ook nog gebruik maken van externe opslag (weet niet wat de oplage is). Die vullen dan de voorraad weer aan bij managementboek. Dat zou wel eens goedkoper kunnen zijn. Maar het gaat in elk geval wel flink geld kosten. Zit dat in de prijs ingebrepen?

    Als je iets specifieks regelt, probeer dan wel in elk geval te regelen dat je in elk geval de e-mail adressen van de bestellers kunt gebruiken. Bvb voor een update volgend jaar. Of een online-update. Zo betrek de lezers weer bij MF. Op het moment dat je de distributie uit handen geeft, raak je ook vaak het eigedom van de adressen kwijt. Ik zou dat proberen te voorkomen.

    Suc6!

    Erwin


    24 juni 2006 om 10:21
    Joris Keeman

    Maak een ‘webshop’ voor het bestellen van items (dit boek in dit geval) en laat de kopers betalen via iDeal.

    Als je een zakelijke postbank rekening bezit is het gebruik van iDeal zonder abo-kosten (In tegenstelling tot de abn, rabo). Voor 70 ct per transactie ben je klaar. Laat de bestellers nog 5 euro betalen voor de bezorging en ze hebben het geheel voor 20 euro netjes bezorgd thuis.


    24 juni 2006 om 11:22
    wig

    Doe net zoals kees-jan deed,

    Laat iemand zoals vanduurenmedia de verkoop/distributie verzorgen! Jij hebt nergens omkijken naar en kan er nog steeds je opbrengsten mee ophalen!


    24 juni 2006 om 13:29
    punkey

    Ai, helemaal vergeten in al het verbouwingsgeweld! Marco, ik wil ook nog een boekie! Doe mij er een en de betaling regelen we op het terras 😉


    24 juni 2006 om 13:49
    media

    @Allen: dank voor de tips! Zal deze week eens kijken wat het handigste is. Wellicht ook maar eens kijken naar de mogelijkheden bij ilse media.

    @Frank: stuur me je adres ik zal zorgen dat je je boekje krijgt!


    25 juni 2006 om 05:37
    chi666

    @Marco, hebben wij er als trouwe partner van je al één in Utrecht liggen?

    Maar ik zou gewoon met iDEAL de betalingen regelen. Geen kans op stonering, gewoon transactie goed, geld binnen, klaar. En dan wekelijks een uurtje labels printen en verzenden. Als het echt te succesvol wordt, ga dan eens denken aan uitbesteden.


    25 juni 2006 om 07:23
    amsterdamant

    Hi Marco,

    Echt goed! Ik ga het op de HES voorstellen als vakliteratuur voor ergens in het programma.

    En natuurlijk plaatsen we (allemaal?) straks een leuke link naar jouw bestelmodule 🙂

    Ciao, Antoinette (die helaas in Cannes alleen maar rondgekeken en gefeest heeft en geen enkel mooi MF stuk heeft geproduceerd)


    26 juni 2006 om 12:03
    media

    Dank voor de complimenten Antoinette! Er geldt uiteraard een quantumkorting voor HBO’s en universiteiten dus wellicht even bellen?

    Bas, loop even bij Rob langs, die heeft als sponsor van het boekje een hele doos staan 😉


    26 juni 2006 om 12:36
    Heinen

    Hoop dat ik hem zeer binnenkort ook kan bestellen, aangezien de reacties erg positief zijn en ik nu (vakantie!) perfect de tijd heb om het naslagwerk door te nemen 🙂


    28 juni 2006 om 12:51
    Robert de Boer

    En ik zie ook nieuwe banners bovenin 😉 Moet er voor de duidelijk niet een tekst op? Vraag me af of iedereen nu begrijpt dat die banners verwijzen naar het Jaarboek?


    5 juli 2006 om 16:11
    Ed Alkema

    Tends en Ontwikkelingen? 😉 Staat in het boekwerkje ook een lijst met interactieve bureaus?


    16 augustus 2006 om 04:53
    media

    Ed, dit jaar nog niet maar er zijn wel ideeen om volgend jaar meer informatie (o.a. overzicht van bureaus) op te nemen.

    Tja, er zit inderdaad hier en daar nog wel een tikfoutje in. Volgend jaar maar eens proberen met 3 editors 😉


    16 augustus 2006 om 05:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!