Expertgroep Digitale TV

Expertgroep Digitale TV

Het iMMovator Cross Media Network (bekend van de Cross Media Café‘s), heeft samen met de provincie Noord-Holland en de Taskforce Innovatie Utrecht het initiatief genomen voor een Expertgroep Digitale TV. Dat werd gisteren aangekondigd tijdens het Cross Media Café in Hilversum. Het onderwerp was overigens HDTV. Ik was zelf niet aanwezig, maar Emerce heeft inmiddels een verslag geschreven.

Samen met bedrijven uit de branche gaat de Expertgroep de mogelijkheden tot samenwerken onderzoeken, met als doel het versnellen van de introductie van digitale televisie in Nederland. Dit moet bereikt gaan worden door het gezamelijk vaststellen van de mogelijkheden, blokkades en versnellers voor een versnelling van de adoptie van digitale TV. Tot nu hebben de NOS en RTL Nederland, faciliterende bedrijven als United Broadcast Facilities en NOB, kabelnetwerken als UPC en Essent, en telecombedrijven als Versatel/Tele2 zich tot nu toe aangesloten bij het initiatief.

Ton van Mil, directeur iMMovator: “Door de fragmentatie en de vaak tegenstrijdige belangen in de huidige keten van televisiecreatie, -productie, -uitzending, -distributie en -consumptie, wordt een snelle, brede introductie van digitale TV vertraagd. Dat is jammer, want heel wat maatschappelijke en economische mogelijkheden van het medium blijven zo onbenut. De expertgroep die we bijeen willen brengen overziet de hele keten van digitale televisie. Doel is om de grootschalige introductie en adoptie van digitale televisie in Nederland te versnellen. In de landen rond ons, met name in België, is gebleken dat samenwerking tussen omroepen, overheid en infrastructuurbedrijven enorme effecten kan hebben”.

En nou maar hopen dat het helpt…


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Duidelijk gericht op de technische, misschien zelfs wel procesmatige kant van digitale TV. Interessant wordt digitale TV pas als de content beter of anders is dan analoge TV. Of als de commerciële (lees reclame) mogelijkheden verbeteren.
    Maar desalniettemin zullen de nieuwe TV-exploitanten als UPC en KPN hier erg blij mee zijn.

    geplaatst op
  • De presentaties en links naar meer verslagen staan hier online.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.