Marketeer of the Year 2006: Hans Hagenaars van de Postbank
Ik kon er helaas vanavond zelf niet bij aanwezig zijn maar gelukkig heeft Theo van Vugt al een verslag online staan:
(…) De titel van Marketeer of the Year gaat dit jaar naar Hans Hagenaars, directielid van de Postbank. Het is de zesde keer dat de prijs is uitgereikt. Dit jaar waren, naast Hans Hagenaars, ook Sander van der Laan (directeur commercie van Albert Heijn) en Frank Weijers (directeur van Unilever Nederland home and personal care) genomineerd. De drie hielden vanavond bijzonder open verhalen tijdens de uitreiking van de prijs in Almere bij USG Capacity. (…)
De Marketeer of the Year-titel is een prijs die dit jaar voor de zesde keer wordt uitgereikt. De titel is voor de marketeer die op vernieuwende en succesvolle wijze nieuwe en oude marketinginstrumenten inzet. Nima, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Tijdschrift voor Marketing hebben de afgelopen maanden hun achterban opgeroepen marketeers te nomineren voor de prijs. Er zijn meer dan 15 namen ingediend. De jury heeft vervolgens een shortlist samengesteld, waarbij de belangrijkste criteria zijn: vernieuwing en effectiviteit. Vervolgens is de top 3 om aanvullende informatie verzocht.
De eerdere Marketeers of the Year zijn: Theo Schellekens (1999) Wehkamp, Susanne Ekel (2001) Monsterboard.nl, Robert de Groot (2003) Citroën, René Frijters (2004) Alex en Alexander Ribbink (2005) TomTom (bron: marketing-online.nl).
Is er ook nog een deelprijsje voor Karen Beuk – de kracht achter de Grrrrrr Leeuw en inspiratiebron voor die leuke card – die toch op ‘z’n minst de basis voor dit succes heeft gelegd?
Lullig dat ze nu weg is bij Postbank natuurlijk.
@Dick: ze werd in ieder geval wel door Hagenaars erkend als een stuwende motor achter het geheel.