Essent verkoopt @Home

2 juni 2006, 09:59

Twee opvallende berichten uit de kabel/ISP-wereld. Als eerste meldt Planet dat Essent Essent Kabelcom, bij gebruikers bekend als @Home, in de etalage zet. Dat kan een kleine 3 miljard euro opleveren. Essent maakt bekend dat ze voor de expansie en technologische vooruitgang voor Essent Kabelcom als zelfstandige entiteit te weinig mogelijkheden ziet in een snel grootschaliger wordende markt.

Een tweede bericht komt van KPN dat internetaanbieder Demon Nederland voor 69 miljoen euro heeft opgekocht. Daarmee breidt de marktleider zijn internetactiviteiten verder uit.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Edwin Duys

    Casema, Essent Kabelcom te koop. Tele2 reorganiseert en ontslaat. UPC te snel snel snel. En van Multikabel hoor je niet zoveel.

    En KPN, gaat gestaag verder: IPTV (Mine), Ether (Digitenne), marktaandeel ISP wederom vergroot (overname Demon, etc.). Kortom: toegang tot de televisie: internet versus kabel, kpn versus de rest?

    En oe zit het met de rest van de IP-aanbieders zoals Tiscali, Wanadoo (Orange)? Het blijft angstvallig stil.


    2 juni 2006 om 20:40
    venturo

    Dat zegt veel over de negatieve verwachtingen van kabelmaatschappijen. IPTV is een belangrijk alternatief voor kabel tv en kabelaars moeten inderdaad moet vrezen voor de toekomst. Binnen twee jaar kan een ieder met een mediacenter duizenen tv kanalen oppikken. Mediabrowsers en Personal Program Guides helpen gebruikers conform hun profiel door enorme contentbrij. Kabelaars voelen de hete IPTV adem in de nek en het is ‘do or die’. Maar ook al zou UPC in staat zijn om Casema en Essent binnen te halen is de kans dat deze landelijk operende ondernemening nog winst kan maken uitermate klein.


    4 juni 2006 om 07:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!