Consumenten content groeit door breedband

30 mei 2006, 07:38

Consumenten content groeit door breedband

In de VS beginnen consumenten nu ook breedband te ontdekken. Volgens onderzoek van Pew (pdf) is breedband in een jaar met 40 procent gegroeid. Gemiddeld betalen ze daar 32 dollar voor een maandelijks abonnement. Ook hebben ze nu door dat breedband consumer generated content uitlokt. Niet minder dan 73 procent van de user generated content, variërend van een eigen homepage tot een blog, van een groepspagina tot eigen materiaal zoals verhalen, foto’s en films, is afkomstig van breedbandgebruikers.

Jak Boumans is adviseur content strategie bij Electronic Media Reporting, een bureau actief sinds 1990 en gespecialiseerd op het gebied van content. Electronic Media Reporting kent vier werkgebieden: strategisch advies: studies: evaluatie en audits van projecten (o.a. voor de EU); publicitaire producties (nieuwsbrieven, boeken, congressen, reizen). Jak Boumans houdt een dagelijks, Engelstalig blog Buziaulane bij over de contentindustrie. Jak Boumans is ook een van de organisatoren van de multimedia contentwedstrijd Europrix.nl en de Nederlandse voorselectie van de World Summit Awards. ook is hij promotor van de Europrix Top Talent Award, een multimedia wedstrijd voor jonge producenten. Hij is tevens secretaris van de European Academy of Digital Media. Jak Boumans publiceert nationaal en internationaal. Hij publiceerde in 1986 het Online Handboek (Spectrum). Hij levert ook bijdragen aan vakstudies zoals E-Content, Technologies and Perspectives for the European Market (2004).

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Jak, ik heb de tabel met cijfers toegevoegd en de tekst iets aangepast. Niet 73% van de internetconsumenten heeft zelf content op internet gezet (dat aandeel is ‘slechts’ 35%), maar 73% van alle user generated content is afkomstig van breedbandgebruikers.


    30 mei 2006 om 08:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!