Grote controverse rondom trademark Web 2.0
O’Reilly, de organisatie die enkele jaren geleden voor het eerst de term web2.0 gebruikte voor een conference, heeft de term “web2.0” vastgelegd als trademark en direct een aantal advocaten ingezet om allerlei partijen die “web2.0” gebruiken aan te klagen.
Een overtrokken reactie dat al snel resulteerde in een kleine rel waarop O’Reilly inmiddels een officiele reactie heeft gegegeven (via: BlueAce).
Eerst hypen over Web 2.0.
Nu hypen over het hypen over web 2.0.
Wat is het volgende?
Door naar Web 2.1, zou ik zeggen 😀
Of … stoppen met hypen! Is DAT wat?
Lijkt me een goed voorstel; stoppen met hypen van web 2.0 want het is in feite een containerbegrip dat niets meer of minder is dan een logische evolutie van internet. Als mensen het web 2.0 willen noemen is dat prima maar ik heb af en toe het idee dat mensen denken dat het ook een revolutie is en dat is het zeker niet.
Internet blijft idd gewoon evolueren en ik heb iig zeker niet het gevoel dat we nu ineens in een new & improved version zitten.
Daarnaast is het natuurlijk uiterst krom om zo’n algemeen gebruikte term te willen claimen en al advocaten overal op af sturen terwijl het slecht om een aanvraag gaat en dus nog helemaal geen trademark is.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!