Grote controverse rondom trademark Web 2.0

26 mei 2006, 13:03

Hyped:

O’Reilly, de organisatie die enkele jaren geleden voor het eerst de term web2.0 gebruikte voor een conference, heeft de term “web2.0” vastgelegd als trademark en direct een aantal advocaten ingezet om allerlei partijen die “web2.0” gebruiken aan te klagen.

Een overtrokken reactie dat al snel resulteerde in een kleine rel waarop O’Reilly inmiddels een officiele reactie heeft gegegeven (via: BlueAce).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Fred Zelders

    Eerst hypen over Web 2.0.

    Nu hypen over het hypen over web 2.0.

    Wat is het volgende?


    26 mei 2006 om 18:40
    Anne

    Door naar Web 2.1, zou ik zeggen 😀


    27 mei 2006 om 06:54
    Fred Zelders

    Of … stoppen met hypen! Is DAT wat?


    27 mei 2006 om 10:08
    media

    Lijkt me een goed voorstel; stoppen met hypen van web 2.0 want het is in feite een containerbegrip dat niets meer of minder is dan een logische evolutie van internet. Als mensen het web 2.0 willen noemen is dat prima maar ik heb af en toe het idee dat mensen denken dat het ook een revolutie is en dat is het zeker niet.


    27 mei 2006 om 10:26
    Kasper Katje

    Internet blijft idd gewoon evolueren en ik heb iig zeker niet het gevoel dat we nu ineens in een new & improved version zitten.

    Daarnaast is het natuurlijk uiterst krom om zo’n algemeen gebruikte term te willen claimen en al advocaten overal op af sturen terwijl het slecht om een aanvraag gaat en dus nog helemaal geen trademark is.


    27 mei 2006 om 13:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!