Waar was Heineken?

23 mei 2006, 16:25

Heineken mag dan een fraaie WK-campagne hebben lopen, PR consultant Paul Holmes vraagt zich naar aanleiding van een artikel in Times Online af waar Heineken was of Carlberg of Guinness.

De Duitsers zijn namelijk behoorlijk verbolgen over het feit dat Budweiser als sponsor van de WK het alleenrecht heeft op de bierverkoop in het stadion en 500 meter daarbuiten. Ik ben dan ook erg benieuwd of Holland’s geheime wapen überhaupt het stadium in komt. Budweiser heeft maar liefst 40 miljoen dollar neergelegd voor een event met 3 miljoen bezoekers die gemiddeld een halve liter bier drinken per wedstrijd. Saillant detail bij dit alles is het feit dat de naar Amerika geemigreerde Duitser Adolphus Busch de basis legde voor het huidige Budweiser 😉

Via: Commlog.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Choco

    haha, ik voorspel tientallen Holland Houses


    23 mei 2006 om 16:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!