HOI oplagecijfers 2005

HOI oplagecijfers 2005

Oplagecijfers dagbladen 2005

Voor de 7e keer heeft HOI, het Instituut voor Media Auditing, de gecertificeerde jaarcijfers voor zowel de dagbladen als tijdschriften gepubliceerd.

Voor de dagbladen geldt dat vrijwel alle betaalde titels een daling van de kernoplage zagen in 2005. Alleen het FD (+2%), Trouw (+4%) en de Barneveldse Krant (+2%) zagen een lichte stijging. Het Friesch Dagblad bleef ongewijzigd. De gratis titels Metro (+22%) en Spits (+7%) groeien stug door en zijn de reden dat de totale markt slechts een daling van 1% laat zien.

Voor de tijdschriften blijkt dat de kernoplage met 0,3% is gestegen naar ruim 21,8 miljoen. Deze stijging wordt voor een groot deel veroorzaakt door nieuwe titels. De bestaande titels zagen hun oplage met 3% dalen. ANWB Media is door toedoen van Kampioen de grootste uitgever. De sterkste groei zien we bij de BV Programmabladen (+37%).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.