Conversie terugkerende sitebezoeker acht maal hoger

16 mei 2006, 18:58

Websidestory (via: eBase):

(…) Bezoekers die een website herhaaldelijk bezoeken zullen acht maal sneller overgaan tot aankoop dan nieuwe bezoekers. Dat concludeert WebSideStory, leverancier van meetsystemen voor websites. In het eerste kwartaal van 2006 registreerde het bedrijf bij business-to-consumer (b2c) websites een conversieratio van 12,61 procent onder terugkerende bezoekers. Bij nieuwe bezoekers lag dit percentage op 1,55 procent. Het belang van trouwe bezoekers is in de computer- en electronicabranche nog een factor groter. Daar gaat maar liefst 23,12 procent van de terugkerende bezoekers over tot aankoop. Bij mode is dat percentage met 7,56 procent juist weer een stuk kleiner. (…)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!