In het spiksplinternieuwe format 10 Minuten praten Jeroen de Bakker en Dirk Johan Klanker over onderwerpen op de scheidslijn van merken, technologie en media. De eerste 10 Minuten behandelt Picnic 2007, branded applications, virtuele hangplekken en de moeizame integratie tussen de on- en de off line wereld.
10 Minuten :: de nieuwe podcast van Jeroen de Bakker en Dirk Johan Klanker

Mis helemaal niets met onze nieuwsbrief

Was een van de oprichters van Qi, werkte de afgelopen jaren onder andere als directeur strategie & innovatie bij TBWA\ en startte vorig jaar bureau 2008 dat inmiddels 2009 is geworden. Begin dit jaar begon hij ook samen met Rembrandt Smids het merkstrategische online mediabureau BrandWebbing. De Bakker spreekt geregeld op congressen en publiceert in diverse media over merken, media & technologie.
Er zijn 13 reacties op dit artikel
-
-
Marco Derksen, Upstream
Leuk en interessant Jeroen, zie uit naar je nieuwe reeks podcasts. Dirk Johan en Jeroen, succes!
geplaatst op 06-10-2007 om 07:22 -
diederik martens
erg plezierig "het" gesprek. Mag van mij wel wat langer. Zodat wat dieper in kan gaan op de visie. Had namelijk wel graag gehoord wat Jeroens idee was over zijn optimale "strandje" en niet alleen zijn ractie 'ik weet het nog niet helemaal'.
geplaatst op 06-10-2007 om 13:11 -
Marco Derksen, Upstream
Ben nog een beetje aan het stoeien waar je dit soort podcasts nu het beste kunt hosten. Zo heb ik zojuist een premiumaccount aangemaakt bij gabcast en deze podcast daar geupload:
http://www.gabcast.com/index.php?a=episodes&id=13732
Iemand nog andere/betere suggesties?geplaatst op 06-10-2007 om 15:59 -
erwin blom
Voor een gewone podcast heb je Gabcast natuurlijk niet nodig. dat kan gewoon via je weblog, audio met rss-feed. Als je wilt kunnen inbellen is Gabcast weer wel handig.
geplaatst op 06-10-2007 om 16:05 -
Marco Derksen, Upstream
@Erwin: heb jij een suggestie voor een platform wat geschikter is voor hosten en aanbieden van podcasts? Ik zocht eigenlijk naar de combinatie omdat je daarmee zowel mp3-bestanden kunt uploaden alswel via mobiel (via events bijvoorbeeld) podcasts kunt aanmaken.
geplaatst op 06-10-2007 om 16:10 -
erwin blom
Maar je kunt hier ook mp3-files mee uploaden. Dus als je beide wilt, ken ik nog geen beter platform. Mensen kunnen zich op de Gabcast feed abonneren en in iTunes en iPod binnenhalen en de spelen op hun eigen site zetten. Of alleen een enkele aflevering embedden. Ik weet niet precies wat je er onhandig aan vind, want de combinatie van uploaden en live inspreken heb ik zelf nog niet ergens anders zo gezien. Odeo (vroeger van Biz Stone) had iets soortgelijks.
geplaatst op 06-10-2007 om 16:24 -
Marco Derksen, Upstream
Odeo werd destijds ook al genoemd toen Jim starte met zijn Marketingpodcast. Zal er eens naar kijken, thx!
geplaatst op 06-10-2007 om 16:57 -
Jim Stolze, Tech-ondernemer
@jeroen: Ontzettend leuk dat je weer aan het podcasten bent! Jouw Qi-podcast was voor mij één van de eerste prettige kennismakingen om mezelf meer in het medium te verdiepen.
@marco: Odeo is een mooi platform, maar meer een tool om je podcast mee te promoten (embedded player bijvoorbeeld).
@erwblo: Voor marketingpodcast.nl maak ik gebruik van de Podpress plugin. Die zorgt er namelijk voor dat je ook een valide iTunes-feed tot je beschikking hebt. Met alle plezierige gevolgen van dien!
Meer weten? Stel je vraag via telefoonummer 084- 8388 425 en ik beantwoord hem in mijn volgende podcast!geplaatst op 07-10-2007 om 09:41 -
Huub Koch, Zichtbare Zaken
Ik werk veel met Odeo. Je kunt er perfect mee embedden (ze hebben zelfs naar smaak grotere of kleinere players die mooi passen bij je opmaak). Je kunt via Odeo de mp3 ook als download aanbieden of zelfs met een stukje script zo in de blog of site zetten.
geplaatst op 08-10-2007 om 08:54 -
Richard van den Boogaard
Je kunt de podcast ook kwijt op http://www.vzine.nl - issie meteen automatisch op je mobiel als voicemail af te luisteren (KPN only). Enige beperking is wel dat de maximale lengte van een vzine precies 10mins is (geen seconde langer dus).
geplaatst op 08-10-2007 om 14:22 -
Ronald ter Voert
@jeroen:
Ik krijg m.b.t. de 'tone-of-voice' van het gesprek een beetje het gevoel dat je het jammer vind dat er momenteel meerdere mensen zich op je vakgebied/strandje begeven en dat je dat als iets negatiefs ervaart. Afgezien dat jij je nieuwe rol nog aan het uitzoeken bent, lijkt me het toch juist prettig dat je niet meer in je eentje in een soort van woestijn staat? Daarnaast barst het binnen de reclamewereld van de traditionele denkers, geen bedreiging lijkt me.
Wat me op PICNIC opviel m.b.t. tot de 'traditionele' reclamewereld was dat sommige merken (o.a. DDB, VEA, KPN) hun sessies vaak 'alleen voor genodigden' toegankelijk maakten. Aangezien PICNIC juist openheid en samenwerking propagandeert, is dit volgens mij een grote miskleun om juist op die locatie je achterban in besloten kring bij te praten. Wat mij betreft heb je het dan echt nog niet begrepen en kun je volgend jaar beter een hutje op hei huren.geplaatst op 08-10-2007 om 14:25 -
jennifer jilderts
Hallo,
Ik ben op zoek naar het mailadres van Dirk Johan Klanker, ik ken hem van vroeger en wil graag contact met hem, kun je me helpen?? Alvast bedankt! jennifer jilderts
Hij mag mij ook mailen op: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)geplaatst op 15-02-2008 om 11:51
Plaats zelf een reactie
Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.