10 Minuten :: de nieuwe podcast van Jeroen de Bakker en Dirk Johan Klanker

5 oktober 2007, 17:10

In het spiksplinternieuwe format 10 Minuten praten Jeroen de Bakker en Dirk Johan Klanker over onderwerpen op de scheidslijn van merken, technologie en media. De eerste 10 Minuten behandelt Picnic 2007, branded applications, virtuele hangplekken en de moeizame integratie tussen de on- en de off line wereld.

Beluister de eerste 10 Minuten

I am a brand lover and marketing pioneer, at the nexus of creativity, business transformation and technology. For 20 years, I advised top-tier European companies on branding, disruptive business planning, go-to-market, growth strategy, PR, e-commerce, technology and startup culture. I co-founded and managed several upstarts and actively contribute to the rise of startups as an angel investor in tomorrow's economy. My last job was managing director Product & Growth audio at Talpa Network. Currently I combine a my role as managing partner of audio agency Airborne with being a board advisor at several innovative and creative companies. I started my career in advertising and in 1997 I co-founded Qi, the most successful digital branding agency in the Netherlands at the time. After 7 years we sold the company and I became managing director and director strategy & innovation at TBWA\​ Amsterdam. In 2010 I launched Lab1111, a creative company that develops digital communication products. One of our innovative initiatives became a separate company funded by SHIFT Invest, an impact investment company initiated by Rabobank, the World Wide Fund for Nature, Delft University of Technology, Wageningen University & Research Centre and Menzis. Over the years I have received numerous awards for creativity, innovation and effectiveness for international clients. In 2013 and 2019 I was mentioned as one of the best marketeers in the Netherlands, while in 2010, I received a Coq d'Honneur award from the Society of Advertising for my continuous efforts in spreading the digital word.

Categorie
Tags

11 Reacties

    diederik martens

    lekker Dirk Johan


    5 oktober 2007 om 20:06
    media

    Leuk en interessant Jeroen, zie uit naar je nieuwe reeks podcasts. Dirk Johan en Jeroen, succes!


    6 oktober 2007 om 05:22
    diederik martens

    erg plezierig “het” gesprek. Mag van mij wel wat langer. Zodat wat dieper in kan gaan op de visie. Had namelijk wel graag gehoord wat Jeroens idee was over zijn optimale “strandje” en niet alleen zijn ractie ‘ik weet het nog niet helemaal’.


    6 oktober 2007 om 11:11
    erwin blom

    Voor een gewone podcast heb je Gabcast natuurlijk niet nodig. dat kan gewoon via je weblog, audio met rss-feed. Als je wilt kunnen inbellen is Gabcast weer wel handig.


    6 oktober 2007 om 14:05
    media

    @Erwin: heb jij een suggestie voor een platform wat geschikter is voor hosten en aanbieden van podcasts? Ik zocht eigenlijk naar de combinatie omdat je daarmee zowel mp3-bestanden kunt uploaden alswel via mobiel (via events bijvoorbeeld) podcasts kunt aanmaken.


    6 oktober 2007 om 14:10
    erwin blom

    Maar je kunt hier ook mp3-files mee uploaden. Dus als je beide wilt, ken ik nog geen beter platform. Mensen kunnen zich op de Gabcast feed abonneren en in iTunes en iPod binnenhalen en de spelen op hun eigen site zetten. Of alleen een enkele aflevering embedden. Ik weet niet precies wat je er onhandig aan vind, want de combinatie van uploaden en live inspreken heb ik zelf nog niet ergens anders zo gezien. Odeo (vroeger van Biz Stone) had iets soortgelijks.


    6 oktober 2007 om 14:24
    Huub Koch

    Ik werk veel met Odeo. Je kunt er perfect mee embedden (ze hebben zelfs naar smaak grotere of kleinere players die mooi passen bij je opmaak). Je kunt via Odeo de mp3 ook als download aanbieden of zelfs met een stukje script zo in de blog of site zetten.


    8 oktober 2007 om 06:54
    Richard van den Boogaard

    Je kunt de podcast ook kwijt op http://www.vzine.nl – issie meteen automatisch op je mobiel als voicemail af te luisteren (KPN only). Enige beperking is wel dat de maximale lengte van een vzine precies 10mins is (geen seconde langer dus).


    8 oktober 2007 om 12:22
    Ronald ter Voert

    @jeroen:

    Ik krijg m.b.t. de ’tone-of-voice’ van het gesprek een beetje het gevoel dat je het jammer vind dat er momenteel meerdere mensen zich op je vakgebied/strandje begeven en dat je dat als iets negatiefs ervaart. Afgezien dat jij je nieuwe rol nog aan het uitzoeken bent, lijkt me het toch juist prettig dat je niet meer in je eentje in een soort van woestijn staat? Daarnaast barst het binnen de reclamewereld van de traditionele denkers, geen bedreiging lijkt me.

    Wat me op PICNIC opviel m.b.t. tot de ’traditionele’ reclamewereld was dat sommige merken (o.a. DDB, VEA, KPN) hun sessies vaak ‘alleen voor genodigden’ toegankelijk maakten. Aangezien PICNIC juist openheid en samenwerking propagandeert, is dit volgens mij een grote miskleun om juist op die locatie je achterban in besloten kring bij te praten. Wat mij betreft heb je het dan echt nog niet begrepen en kun je volgend jaar beter een hutje op hei huren.


    8 oktober 2007 om 12:25
    jennifer jilderts

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar het mailadres van Dirk Johan Klanker, ik ken hem van vroeger en wil graag contact met hem, kun je me helpen?? Alvast bedankt! jennifer jilderts

    Hij mag mij ook mailen op: jennifer@xsguard.nl


    15 februari 2008 om 10:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!