10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 42

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ook van afgelopen week heb ik weer 10 interessante onderzoeken op een rijtje gezet. Het was een erg drukke week voor me, dus het kan zijn dat ik het één en ander gemist heb. Als jij wat mist in de lijst, laat het dan weten in de comments of via  @DannyOosterveer of @M_Research

Research: Hoe verspreidt nieuws zich via Twitter?

Professor Sudha Ram van de Universiteit van Arizona deed recent onderzoek naar de wijze waarop het nieuws zich verspreid op Twitter via de accounts van enkele van de grootste Amerikaanse news agencies. Het onderzoek, dat nog een vervolg krijgt, probeert te achterhalen of er voorspellingen over de verspreiding kunnen worden gedaan o.b.v. kenmerken van het netwerk, zoals het aantal volgers, engagement, tijd van verzending, etc.

Lees verder

Contentmarketing steeds belangrijker, maar nog lange weg te gaan

Uit onderzoek van Econsultancy en Outbrain onder ruim 1.300 voornamelijk Britse marketeers blijkt dat contentmarketing het komende jaar belangrijker zal worden, maar dat er nog wel een lange weg te gaan is. Ruim 90% van de respondenten geeft aan dat contentmarketing het komende jaar belangrijker zal worden. Tel daarbij op dat driekwart van de online marketeers het eens is met de stelling dat merken meer en meer uitgevers zullen worden en het belang van contentmarketing is evident. De groeiende belangstelling voor contentmarketing blijkt ook uit het feit dat het aantal zoekopdrachten naar contentmarketing in de afgelopen 2 jaar is verdubbeld.

Lees verder

Brits onderzoek voorspelt rooskleurige toekomst voor het 2e scherm

Een gezamenlijk onderzoek van Red Bee Media en Decipher onder 2000 consumenten in het Verenigd Koninkrijk laat een aantal bemoedigende resultaten zien over de verdere ontwikkeling en commerciële haalbaarheid van 2e scherm applicaties. 78% van de respondenten is van mening dat smart devices de beste optie zijn om bij hun favoriete programma betrokken te zijn. Het meest tot de verbeelding spreken daarbij de mogelijkheid om te kunnen stemmen (55%) en het kunnen meespelen (of zelfs beïnvloeden) met het programma (52%).

Lees verder

Ervaringen van online shoppers

Wat voor type shoppers zijn er online en offline? Bij welke vorm van shoppen heb je nadat je een product hebt gekocht het vaakst spijt? Hoe oriënteren Nederlanders zich bij het online en offline shoppen? Waarom kopen Nederlanders op buitenlandse webshops? Deze vragen werden onderzocht in een jaarlijks onderzoek uitgevoerd door Stadspeil in opdracht van PostNL. Aan 1.065 respondenten met een gemiddelde leeftijd van 45 jaar (man/vrouw verhouding was 49%/51%) werden diverse vragen gesteld over de ervaringen met online kopen.

Lees verder

Conversion rate optimization survey

Afgelopen week heeft Econsultancy het CRO Survey rapport uitgebracht (n=900). Hieruit blijkt dat de tevredenheid over conversieratio's wederom verder is ingezakt. Slechts 22% van de geinterviewde bedrijven zijn tevreden. Moeilijkst te implementeren zijn multivariate testing en segmenteren. Het optimaliseren voor tablet gebruik is daarintegen van 13% naar 23% gestegen.

Lees verder

Social media cijfers oktober 2012: Sociale fotonetwerken groeien als kool

Instagram, Tumblr, Pinterest... Sociale netwerken met een focus op beeld zijn sterk in opmars. Zo hebben Pinterest en Tumblr inmiddels al meer bezoekers dan MySpace, en is Instagram de grens van 100 miljoen gebruikers gepasseerd. Naast updates van deze netwerken maakten ook Google+, Foursquare en natuurlijk Facebook (dat de grens van 1 miljard gebruikers en 500 miljoen mobiele gebruikers doorbrak) nieuwe cijfers bekend.

Lees verder

Engage At Every Stage

Marketeers zijn niet blij met hun mobiele performance. Dit onderzoek van CMO Council (n=250) stelt vast dat slechts 8% van de marketeers hun bedrijf als erg geavanceerd op het gebied van mobiel beschouwd. Nog eens 30% zit nog altijd in de strategische evaluatie fase. Desalniettemin is 26% al wel bezig met de ontwikkeling van apps. 

Lees verder

Real Time Bidding and Private Ad Exchanges

De verwachtingen van real-time bidding (RTB) zijn hooggespannen, maar het aandeel in de digital advertising markt is nog altijd beperkt. Volgens dit onderzoek van Advertiser Perceptions doet de helft van alle media inkopers en verkopers al mee aan RTB ecosystemen. Desalniettemin zijn er nog een aantal obstakels. Het grootste issue is kwaliteit. Drie kwart van de marketeers zegt bezorgd te zijn over de impressies. 

Lees verder

De relatie tussen tabletgebruikers en (digitale) kranten

Uit onderzoek van comScore blijkt dat 2 op de 5 Amerikaanse tableteigenaren kranten en/of magazines lees op hun tablet. 1 op de 10 leest deze zelfs dagelijks. Eigenaren van een Kindle Fire zijn de meest actieve krantenlezers.

Lees verder

The Economics of Online Advertising

In dit rapport stelt comScore voor om digitale schaarste de prijs van online advertising te laten beïnvloeden. Ook online is advertentieruimte niet onbeperkt. Veel reclames worden niet bekeken, volledig weergegeven of afgespeeld. Er is een beperkt aantal mensen dat een beperkte hoeveelheid tijd online doorbrengt op een grote hoeveelheid websites, maar het leeuwendeel wordt doorgebracht op de sites van een aantal grote spelers als Google en Facebook. 

Lees verder

Dat waren ze weer voor deze week. Komende week kunnen we wat meer onderzoeken verwachten, onder andere het onderzoek van Sanoma Media naar het iPad gebruik in Nederland. In hoeverre zou het iPad gebruik veranderd zijn ten opzichte van vorig jaar?

Afbeelding: JD Hancock (cc)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.