Veelgelezen - Marketingfacts
Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De kleur van je karakter of gewoon grijs gebied?

DISC-profielen. Je kunt er geen directiekamer of teamontwikkeldag in zonder een kleurcode op je voorhoofd geplakt te krijgen. Rood, geel, groen, blauw. Alsof je een looplicht bent dat zich netjes gedraagt op commando.

De curator als rockster en wat marketeers, bedrijven en organisaties daarvan kunnen leren

Wat hebben curatoren en marketeers gemeen? Meer dan je denkt. Van lef en visie tot community building: de "rocksterren" van de kunstwereld laten zien hoe je relevant en invloedrijk wordt.

Kunnen chatbots een goed stemadvies geven?

Chatbots zijn in korte tijd razend populair geworden. Het lijkt wel alsof we er alles aan vragen en alsof ze ons met alles kunnen helpen. Dus ook met stemmen?

Hoe groeien merken nou?

Er zijn verschillen van inzicht over hoe merken groeien. Deze keer laat How Brands Grow professor Byron Sharp live van zich horen.

Van boodschap naar impact, de marketingstrategie achter “nee betekent nee”

Grensoverschrijdend gedrag is een onderwerp dat helaas telkens opnieuw actueel blijkt. Om verandering teweeg te brengen, is niet alleen bewustwording nodig, maar ook concrete gedragsverandering bij (potentiële) daders én hun omgeving. Met die gedachte is een nieuw non-profit initiatief gelanceerd vanuit de reclame- en mediawereld. De boodschap is even simpel als krachtig: nee betekent nee.

De trein gemist, falend management, falend spoor: de dure les van de Fyra

Hoe politieke haast, verkeerde aanbestedingskeuzes en zwakke infrastructuur een trein lieten ontsporen — en hoe elke ondernemer dezelfde valkuil kan vermijden.

Waarom Artificial Intelligence jouw merk niet zal redden (en wat wel)

"Intelligence-first denken betekent niet dat machines het overnemen, het betekent dat mensen slimmer gaan werken."

Fundamentele trends in kaart gebracht – Megatrend #4: Techno-escapisme

Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.

Waarom GeoGrids de missing link zijn in je lokale SEO strategie

Lokale SEO draait allang niet meer om simpelweg “hoog in Google staan”. Google past zoekresultaten dynamisch aan op basis van (onder andere) de exacte locatie van de zoeker. Het gevolg: je positie kan compleet verschillen tussen twee potentiële klanten die slechts een kilometer uit elkaar wonen. Voor marketeers, agencies en multi-location brands levert dit een uitdaging op: hoe krijg je een betrouwbaar beeld van je lokale zichtbaarheid en die van je concurrenten?

Van passie tot platform: Hoe Radiozenders.FM de strijd aangaat met de streaminggiganten

In een wereld vol algoritmes, gepersonaliseerde afspeellijsten en eindeloze content, lijkt de traditionele radio een beetje ouderwets. Toch blijft het een onverminderd populair medium. De vraag is dan: hoe navigeer je door de overvloed aan zenders? En wat als je een website bouwt die hierin uitblinkt, gerund door twee gewone jongens met een passie voor het vak?

Krachtvoer voor sterke merken: consistentie loont

Een merk bouwen is net als structureel gezond eten: het draait om consistentie. Wanneer een merk langdurig deel uitmaakt van de kijk- en belevingswereld van de consument, groeit de relevantie op een natuurlijke manier.

Hoe krijg ik grip op mijn work-life balance?

Work-life balance. Het klinkt als het heilige doel. Alsof je met een magische weegschaal werk en privé perfect in evenwicht kunt houden. En als dat lukt, dan ben je geslaagd, gelukkig en voldaan. Maar eerlijk? Die balans bestaat niet. Niet zoals je denkt.