Redactie

Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Podcastserie ‘The Next Tony’ #5 – Bart van Olphen, co-founder Fish Tales

Hoe bouw je een consumentenmerk dat commercieel succesvol is én maatschappelijke impact maakt? Met die vraag lanceren marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp de nieuwe podcastserie 'The Next Tony'. Met deze keer Bart van Olphen, co-founder Fish Tales.

Podcastserie ‘The Next Tony’ #3 – Sander de Klerk van The Good Roll

Hoe bouw je een consumentenmerk dat commercieel succesvol is én maatschappelijke impact maakt? Met die vraag lanceren marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp de nieuwe podcastserie 'The Next Tony'. Met deze keer Sander de Klerk, co-founder en Chief Rolling Officer van The Good Roll dat in 2017 is opgericht.

Podcastserie ‘The Next Tony’ #2 – Holie Foods-founder Merick Schoute

Hoe bouw je een consumentenmerk dat commercieel succesvol is én maatschappelijke impact maakt? Met die vraag lanceren marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp de nieuwe podcastserie 'The Next Tony'. Met deze keer Holie Foods-founder Merick Schoute.

Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt

Hoe bouw je een consumentenmerk dat commercieel succesvol is én maatschappelijke impact maakt? Met die vraag lanceren marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp de nieuwe podcastserie 'The Next Tony'.

Van passie tot platform: Hoe Radiozenders.FM de strijd aangaat met de streaminggiganten

In een wereld vol algoritmes, gepersonaliseerde afspeellijsten en eindeloze content, lijkt de traditionele radio een beetje ouderwets. Toch blijft het een onverminderd populair medium. De vraag is dan: hoe navigeer je door de overvloed aan zenders? En wat als je een website bouwt die hierin uitblinkt, gerund door twee gewone jongens met een passie voor het vak?

Van WK tot Eurovisie: hoe merken slim kunnen inspelen op culturele trends

Voor veel marketeers draaien merkactivaties en campagnes voornamelijk om seizoenen en feestdagen. Toch blijkt aankoopgedrag ook sterk te worden beïnvloed door culturele evenementen buiten deze voorspelbare momenten.

Geen tijd om te lezen? SWOCC brengt wetenschap naar je oren

Laat je hersens kraken terwijl je wandelt, sport of gewoon even geen zin hebt in een scherm: SWOCC Selectie is er nu ook als podcast. Handig als je als merkprofessional wil bijblijven in het vak, maar niet altijd zin of tijd hebben om vakliteratuur door te spitten.

Hoe eenvoudige betaaloplossingen in een Jeton cash casino de klantbeleving verbeteren

In de digitale marketingwereld is het wegnemen van frictie cruciaal voor het succes van een merk. Betaalprocessen vormen vaak een struikelblok voor klanten: te ingewikkeld of omslachtig zorgt voor afhakers.

Nima Marketing Day 2025: een vooruitblik

Wat krijg je als je meer dan 70 bevlogen sprekers, 10 bomvolle zalen en honderden nieuwsgierige marketeers samenbrengt in een oude fabriekshal in Utrecht? Juist. De negende editie van Nima Marketing Day: een feest van ideeën, inzichten en inspiratie, zonder franje. Hier geen verkooppraatjes of voorspelbare keynotes, maar eerlijke verhalen over falen, groeien en alles daartussenin.

Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!