Zorgverzekeraars starten najaarscampagnes

3 september 2003, 16:53

VGZ, Zilveren Kruis Achmea en Amev zijn imiddels gestart met hun najaarscampagnes. De rest zal waarschijnlijk op korte termijn volgen. Ben benieuwd welke zorgverzekeraar internet nu eens als een serieus medium ziet.

VGZ

‘Voel je goed verzekerd met VGZ’. Dat is het hoofdthema van de nieuwe advertentiecampagne waar zorgverzekeraar VGZ mee is gestart. De campagne toont beelden van mensen die in beweging zijn en zich daar goed bij voelen. Tegelijk met de campagne introduceert VGZ een vernieuwde website. Zowel advertentiecampagne als website hanteren de onlangs door VGZ ontwikkelde ge?ntegreerde ‘merkstijl’.

Zilveren Kruis Achmea

Zilveren Kruis Achmea is een najaarscampagne gestart op radio, televisie en in de dagbladen onder het motto ‘Eerst mensen, dan regels’. Met de campagne wil Zilveren Kruis zich profileren op het gebied van preventie, zorg en nazorg. Klanten die in september een ZilverKeuzePolis afsluiten ontvangen een waardebon van vijftig euro die besteed kan worden bij Achmea Health aan een hartslagmeter of een sonische tandenborstel. Opvallend is dat tijdens de campagne gebruik wordt gemaakt van onder meer een doventolk.

Amev

Met de slogan ‘samen kunnen we alles aan’ is Amev gestart met de FC Utrecht supporterscampagne. Inmiddels hebben zich al meer dan honderd voetballiefhebbers aangemeld als ‘twaalfde man’ van FC Utrecht. Alle namen ?n die van de spelers worden geplaatst in advertenties, die in de programmaboekjes worden geplaatst. Supporters kunnen zich via www.amev.nl nog aanmelden als twaalfde man.

Bron:

http://www.nijgh.nl/assudoc/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!