Zoekmachine marketing bureau Gladior krijgt penalty van Google

19 oktober 2004, 17:34

Zoekmachine marketing bureau Gladior heeft van Google een penalty gekregen wegens het langdurig toepassen van spamtechnieken zoals cloaking en linkfarming. Gladior, lid van het IAB (een organisatie dat zich o.a. inzet tegen spampraktijken), had al meerdere malen een waarschuwing ontvangen maar wilde niet inbinden. Het bureau, dat o.a. werkt voor Rabobank, Stork en Interpolis, is op dit moment in snel tempo alles aan het omzetten van Gladior.com naar Gladior.biz. In een uitgebreid artikel van jeroen.com wordt een boekje open gedaan over de gebruikte aanpak van Gladior.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Evert Jan

    Een standje van Google. Wat is dat waard?

    Het log waarop ik praat is ‘één grote linkfarm’. Niet waar Marco?

    Google heeft macht over middelen, maar als Google lastig wordt, weet ik nog wel een prima alternatief. Sparefind.


    19 oktober 2004 om 20:43
    Peter

    Evert Jan, ik zou als ik jou was eerst het artikel op jeroen.com eens goed lezen.

    Wat een standje van Google waard is? Vraagt dat maar eens aan zoekmachine marketing bureaus die dit reeds eerder hebben meegemaakt (bijv. Onetomarket in Nederland). Met een beetje pech kan het je de kop kosten als bedrijf. Je website(s) worden immers verwijderd uit de database van Google en worden dus niet meer gevonden. Best lastig voor een zoekmachine marketing bureau denk je niet?

    Linkfarm? Weet je wel wat een linkfarm is?


    20 oktober 2004 om 12:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!