Google Posts is een nieuwe functie van Google die bedrijven in staat stelt om content direct in de zoekresultaten van Google te publiceren. Na een introductie in de Verenigde Staten waarbij de Amerikaanse presidentskandidaten de functie mochten testen, is Google Posts nu inzetbaar voor alle organisaties met een Google Mijn Bedrijf-account. Google geeft gebruikers zo de mogelijkheid om artikelen, acties, evenementen et cetera aan de rechterkant van de zoekmachine te publiceren en de eigen organisatie op deze manier te promoten.
Hoe stel je een Google Post in?
Google Post is gekoppeld aan Google Mijn Bedrijf. Dit is een gratis onderdeel van Google waar je informatie over je bedrijf kan publiceren. Denk hierbij aan informatie over: openingstijden, locatie(s), foto’s en recensies. Recent is het dus óók mogelijk om hier content in de vorm van Google Posts aan toe te voegen. Wij leggen je in vier korte stappen uit hoe je deze functie instelt voor jouw organisatie.
1. Log in bij Google Mijn Bedrijf
2. Klik op Locatie beheren
3. Ga naar berichten in het linker menu
4. Klik op de blauwe button met de tekst bericht maken
Je kan de post nu instellen op de gewenste manier. Het is mogelijk om een foto, tekst en verschillende call-to-actions als: reserveren, registreren, bestellen en bekijk aanbod toe te voegen. Als je de post hebt gemaakt, klik je op ‘voorbeeld’ om een voorbeeld van de post te bekijken. Tevreden? Klik dan op publiceren rechts bovenin je scherm.
Wij hebben deze nieuwe optie natuurlijk direct getest. Hieronder zie je hoe de post het eruit komt te zien.
Wanneer je via Google zoekt op (in dit geval) onze bedrijfsnaam, dan zie je de Google Posts aan de rechterkant onder de overige bedrijfsgegevens verschijnen.
Wat ons betreft een mooie toevoeging om extra informatie over jouw bedrijf via de zoekmachine te publiceren.
Let op: Google Posts blijven ongeveer zeven dagen online en daarna komen ze te vervallen. Je moet dan dus weer nieuwe Google Post toevoegen. Meer informatie hierover lees je in dit artikel.