Zelf (visuele) content maken met AI? Leer het van de experts

Op dinsdag 21 maart gaan we het helemaal anders doen: sessie 12 van het Genootschap van Contentstrategen is face-to-face en in de vorm van een workshop!

27 februari 2023, 14:45 2825 x gelezen

Breng dus je laptop mee naar Rotterdam, waar we vanaf 19 uur te gast zijn bij DEPT. Eerst doet Marten Kuipers, Senior Design & Art Director, uit de doeken hoe je AI kunt inzetten om visuals te genereren, hoe veel er op dit gebied veranderd is, wat je er al wel mee kunt en wat nog niet. Spoiler alert: werkt prima voor moodboards en het briefen van je fotograaf, maar nog niet altijd voor daadwerkelijk campagnemateriaal.

Wij zijn het Genootschap van Contentstrategen.

Het vak van contentstrateeg kan eenzaam zijn. De meeste bedrijven hebben immers niet meerdere strategen in dienst. Daarom is er CS: het genootschap, waar contentstrategen onderling kennis en ervaringen uitwisselen. Dit is het warme bad waar je naar zocht. Waar je je ideeën kunt toetsen en je problemen kunt aankaarten. Daarvoor hebben we online bijeenkomsten, een LinkedIn groep en wie weet ooit weer van die avonden met live contact en een borrel erbij.

AI voor tekst – er is meer dan ChatGPT

Daarna vertelt Copy Lead Michelle den Elzen over de latest and greatest op het gebied van AI voor tekst. ChatGPT hebben we inmiddels (veel) van gehoord, maar hoe zet je het nu in je voordeel in? En welke tools zijn nog meer aan de winnende hand? En hoe schrijf je nu eigenlijk een echt goede prompt?”

Met al deze kennis op zak is het tijd om te oefenen; we gaan aan de slag met een echte case!

Ook niet onbelangrijk: omdat het de eerste keer is dat we elkaar face-to-face zien, heeft Dept een borreltje klaar staan vanaf een uur of 20.30!

Ik schrijf me in

Adres: Delftseplein 27N, 3013 AA Rotterdam (Naast centraal station!).

13e verdieping

Er is ook parkeergelegenheid naast het gebouw (incl overdekte parkeerplaats).

Afbeelding: natuurlijk gegenereerd door AI, met prompt van Marten

Freek Janssen
Content Strategist bij Philips

Creative strategists, with a (very) strong belief in two rules: (1) Put the audience first in every story you tell (2) Have a good time whilst doing so. Every piece of content create with enthusiasm, will be met with enthusiasm. I learned the storytelling metier in journalism. Then I helped businesses to improve the way they communicate; first at an international integrated comms agency, now in an integrated comms team at Philips. My sweet spot is building the bridge between strategy and execution. Specialties: storytelling, content strategy, messaging, media relations / PR.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!