Woonkrant.nl is een groot succes

9 maart 2003, 09:46

Drie jaar geleden werd Woonkrant.nl gelanceerd, de digitale versie van het woonkatern van De Telegraaf, dat al veertig jaar bestaat. De website is een joint venture van De Telegraaf en European Estate Publishing (EEP).

Op de website bieden makelaars woningen aan. Algemeen directeur Ronald Veldhuijzen van Zanten heeft zo zijn redenen om een woningensite te brengen, terwijl de NVM-makelaars met Funda hun eigen site hebben. Niet alle makelaars zijn bij de NVM aangesloten. Een NVM-makelaar is verplicht alle woningen op internet te zetten, terwijl hij ze eerst aan relaties wil aanbieden en de NWM-woningen blijven op de Fundasite tot de akte gepasseerd is. De Woonkrant biedt meer mogelijkheden. Zo kunnen bezoekers hun woonwensen opgeven waarna zij geattendeerd worden als een dergelijk huis beschikbaar is. Makelaars worden wekelijks geinformeerd omtrent het aantal bezoekers van de site en wat deze bezoekers hebben opgevraagd. Sinds 2001 verstrekt Woonkrant ook redactionele content over onderwerpen als woningfinanciering, klussen en verhuizen. De helft van de bezoekers komt inmiddels voor deze content, de andere helft voor de database.

Bron: Media Facts nr. 1, p. 14, 2,2 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Jankees Sligcher

    Lijkt me goed om op deze manier op de hoogte te blijven van de Nederlandse huizen markt


    21 april 2013 om 16:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!