Wereldwijde alliantie Xbox en adidas

5 oktober 2005, 15:11

Xbox, de gameconsole van Microsoft, en adidas gaan een wereldwijde samenwerking aan. met de samenvoeging van twee populaire jongerenmerken op het gebied van games en sport hopen beide partijen de entertainmentwereld op zijn grondvesten te laten schudden.

Als onderdeel van de samenwerking zullen er onder meer Xbox-kiosken verschijnen in adidas-winkels over de gehele wereld. Hiermee zet de alliantie vooral in op het WK voetbal in Duitsland in 2006.

Verder gaan beide partijen me MTV in zee voor de serie “MTV Goal – Duitsland 2006” waarin 10 voetbaltalenten worden gevolgd in hun strijd naar – hopelijk – een plaats in de nationale voetbalselectie voor het WK.

Op de Xbox zal voorts informatie over adidas worden ge?nstalleerd, en vice versa zal Xbox worden gepromoot op de mobiele WK-portal van adidas.

“De alliantie tussen adidas and Xbox getuigt dat sport, levensstijl en videogames

onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn” aldus Xbox marketing director Peter Moore.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!