Wer bist du?

Wer bist du?

Wer bist du?Via Commlog gewezen op een campagne in Duitsland die is opgezet om het zelfvertrouwen van de Duitsers weer wat op te poetsen. Met de slogan Du bist Deutschland willen de makers benadrukken dat elke Duitser iets positiefs aan zijn land kan bijdragen.

Centrale figuren in de campagne zijn bijvoorbeeld Albert Einstein, Michael Schumacher, Claudia Pechstein maar ook Beate Uhse. De campagne is een initiatief van o.a. omroepen ARD en ZDF en uitgeverijen Bertelsmann en Axel Spinger.

Op Flickr is inmiddels al een parodie op de campagne gestart in de Du bist Deutschland Pool.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Wie overigens een beetje rondsurft komt de meest hilarische parodieen tegen. Heb dan ook het idee dat niet alle Duitsers achter deze campagne staan. Sommigen vragen zelf zelfs af: Bin ich Deutschland?

    geplaatst op
  • Het is Commlog, maar maakt niet uit als de pageranking maar omhoog gaat.
    We zien, denk ik, hetzelfde als in Nederland bij de 'I love verkeersregels' campagne. Ook al wordt er negatief of afwijzend over gesproken, het krijgt veel aandacht en het is op menig verjaardagspartijtje hét gespreksonderwerp. En wordt er daarom over het thema over nagedacht.
    Opvallend is dat dit geen overheidscampagne is.

    geplaatst op
  • Oeps, direct aangepast Marc!

    geplaatst op
  • Dan doet Amsterdam het denk ik een stuk beter met de PR-campagne I AMsterdam

    geplaatst op
  • Country- en citymarketing, wie vroeg me daar laatst ook al weer om?

    Ik kan me ook nog herinneren dat Belgie ooit een campagne heeft gevoerd om toeristen naar Belgie te halen. Dacht dat ik er over had geschreven maar kan 'm niet terugvinden :(

    Update:
    De Belgische federale overheid heeft destijds een reclamespot gemaakt over België. In een kwartiertje krijgen bezoekers een impressie van het land, zijn inwoners, landschappen, cultuur en economie.

    geplaatst op
  • Eric: site ok maar vond die abri's vorig jaar tegenvallen. portretfoto's met ontzettend sombere gezichtsuitdrukkingen.
    Of is dat mijn perceptie als ex-amsterdammer?

    geplaatst op
  • marcvg: het mooie aan de campagne vind ik dat het crossmediaal allemaal leuk is uitgewerkt. Midden op het museumplein staan grote IAmsterdam letters. De campagne is modern, niet oubollig of saai. Heb er in ieder geval een positief gevoel over.
    Of is dat mijn perceptie als amsterdammer?

    geplaatst op
  • I AMsterdam is een ander soort campagne dan de Du bist Deutschland campagne. De Duitse campagne probeert de Identiteit van de Duitser te verbeteren. De I Amsterdam campagne is meer bedoeld om de al bestaande Amsterdamse identiteit te bevestigen en naar buiten te brengen (het imago te verbeteren). Amsterdammers hebben geen probleem met hun zelfvertrouwen, Duitsers blijkbaar wel.

    Andere city slogans:
    In New York zie je de slogan "I Love New York More than ever!" regelmatig voorbij komen naast de standaard "I love New York”. JFK zei “Ich bin ein Berliner”, geen idee of dit gebruikt wordt in Berlijn, lijkt me wel een goede slogan. Las Vegas gebruikte "What happens here, stays here" (met een dikke vette knipoog)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.