Welke contentkalender (en andere tools) gebruik jij?
Nieuwe (online) sessie van het Genootschap van Contentstrategen staat op de rol voor 18 april: over het plannen van contentproductie en publicatie.
Hoe plan jij je contentproductie en -publicatie met je team? Met thuiswerken is zo’n analoog whiteboard een stuk minder handig dan ‘ie was. Maar welke tools werken dan wél goed? Dat is het onderwerp van de aankomende editie van het Genootschap van Contentstrategen op 18 april.
Als je content maakt en publiceert, weet je wat daar allemaal bij komt kijken. Zeker als het in teamverband gaat: goeie copy, fraai beeldmateriaal, een lekkere video of een fijne quiz, het vraagt allemaal flinke coördinatie om het te (laten) maken. En dan moet het ook nog ingepland én gemonitord worden. Dan is het handig als iedereen toegang heeft tot de laatste updates en misschien zelfs de actuele resultaten. Iedereen bínnen je team, maar misschien ook wel daarbuiten, zoals het management.
Contentworkflow
Geen wonder dus dat contentkalenders en aanverwante tools een centrale rol spelen in elk contentteam. En elk team heeft zo zijn eigen workflow en tools: van gespecialiseerde software tot een whiteboard op de redactie. Van geautomatiseerde monitoring tot knutselen in Excel. En wat werkt daarbij nou goed voor jou? Dat horen we graag van jouzelf! En als je het niet weet, ben je natuurlijk net zo welkom om geïnspireerd te worden door anderen.
Tijdens de sessie zal Elbrich Raessen, interim teammanager communicatie met veel ervaring op dit vlak, haar workflow demonstreren (eerder schreef ze daar al een artikel over op Frankwatching). En we horen ook graag over de manier waarop anderen het doen.
We want you
Anderen zoals jij bijvoorbeeld! Want heb jij (samen met collega’s, bureaus, leveranciers, etc.) een puike workflow opgezet die je graag kort toelicht en laat zien aan anderen? Laat het ons weten via dit formulier (en meld je sowieso ook even aan voor de sessie). En onthoud: ook als die workflow niet perfect werkt, kan het anderen inspireren beter samen te werken in hun eigen teams.
Lekker lurken
En heb je zo’n workflow (nog) niet ingericht en ben je gewoon benieuwd hoe anderen het doen? Dan ben je natuurlijk net zo welkom! Ook dan geld: meld je in dat geval snel aan via de website.
Hoe en wat
- Datum: 18 april
- Tijd: 20.00 – 21.30 uur
- Waar: online (als je je hebt aangemeld, ontvang je de link kort vóór 18 april)