Welke contentkalender (en andere tools) gebruik jij?

Nieuwe (online) sessie van het Genootschap van Contentstrategen staat op de rol voor 18 april: over het plannen van contentproductie en publicatie.

7 april 2023, 10:45 1971 x gelezen

Hoe plan jij je contentproductie en -publicatie met je team? Met thuiswerken is zo’n analoog whiteboard een stuk minder handig dan ‘ie was. Maar welke tools werken dan wél goed? Dat is het onderwerp van de aankomende editie van het Genootschap van Contentstrategen op 18 april.

Als je content maakt en publiceert, weet je wat daar allemaal bij komt kijken. Zeker als het in teamverband gaat: goeie copy, fraai beeldmateriaal, een lekkere video of een fijne quiz, het vraagt allemaal flinke coördinatie om het te (laten) maken. En dan moet het ook nog ingepland én gemonitord worden. Dan is het handig als iedereen toegang heeft tot de laatste updates en misschien zelfs de actuele resultaten. Iedereen bínnen je team, maar misschien ook wel daarbuiten, zoals het management.

Contentworkflow

Geen wonder dus dat contentkalenders en aanverwante tools een centrale rol spelen in elk contentteam. En elk team heeft zo zijn eigen workflow en tools: van gespecialiseerde software tot een whiteboard op de redactie. Van geautomatiseerde monitoring tot knutselen in Excel. En wat werkt daarbij nou goed voor jou? Dat horen we graag van jouzelf! En als je het niet weet, ben je natuurlijk net zo welkom om geïnspireerd te worden door anderen.

Tijdens de sessie zal Elbrich Raessen, interim teammanager communicatie met veel ervaring op dit vlak, haar workflow demonstreren (eerder schreef ze daar al een artikel over op Frankwatching). En we horen ook graag over de manier waarop anderen het doen.

We want you

Anderen zoals jij bijvoorbeeld! Want heb jij (samen met collega’s, bureaus, leveranciers, etc.) een puike workflow opgezet die je graag kort toelicht en laat zien aan anderen? Laat het ons weten via dit formulier (en meld je sowieso ook even aan voor de sessie). En onthoud: ook als die workflow niet perfect werkt, kan het anderen inspireren beter samen te werken in hun eigen teams.

Lekker lurken

En heb je zo’n workflow (nog) niet ingericht en ben je gewoon benieuwd hoe anderen het doen? Dan ben je natuurlijk net zo welkom! Ook dan geld: meld je in dat geval snel aan via de website.

Hoe en wat

  • Datum: 18 april
  • Tijd: 20.00 – 21.30 uur
  • Waar: online (als je je hebt aangemeld, ontvang je de link kort vóór 18 april)
Geweldig, ik ben erbij op 18 april om 20.00!
Freek Janssen
Content Strategist bij Philips

Creative strategists, with a (very) strong belief in two rules: (1) Put the audience first in every story you tell (2) Have a good time whilst doing so. Every piece of content create with enthusiasm, will be met with enthusiasm. I learned the storytelling metier in journalism. Then I helped businesses to improve the way they communicate; first at an international integrated comms agency, now in an integrated comms team at Philips. My sweet spot is building the bridge between strategy and execution. Specialties: storytelling, content strategy, messaging, media relations / PR.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!