Wehkamp Welkom haalt kijkdichtheid tussen 0 en 0,5%

15 maart 2003, 11:26

Wehkamp is sinds begin 2003 op televisie met het programma `Wehkamp Welkom`. De doelstelling van zo`n 300.000 kijkers per dag wordt net niet gehaald. De gemiddelde kijkdichtheid ligt tussen 0 en 0,5% en komt op circa 278.000 mensen dagelijks.

Toch is marketingdirecteur Pieter van Diepen tevreden over het programma. Zo`n 30% van de orders is afkomstig van nieuwe klanten. Soms wordt per dag duizenden euro`s omgezet, soms is de omzet ook bijna niets. In totaal komt de omzet van Wehkamp op ongeveer 275 miljoen euro. Daarvan gaat 100 miljoen euro via het internet. De site heeft 1,5 miljoen bezoekers per maand. Twee op de vijf bezoekers zijn nieuw bij het bedrijf. Van elke 100 euro die besteed wordt aan online kledingverkoop gaat 40 euro naar Wehkamp.Tell Sell ging Wehkamp al tien jaar geleden voor. Het homeshoppingkanaal zendt op het eigen kanaal en diverse andere commerciele kanalen uit en zet jaarlijks 40 miljoen euro om in ons land. De kosten van de tv-activiteiten bedragen jaarlijks tussen de 5 en 7 miljoen euro. Momenteel komen de meeste aangeboden producten uit de VS, maar het is de bedoeling ook zelf ontwikkelde producten te gaan verkopen.

Bron:

Broadcast Magazine nr. 177, p. 16, 1,5 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!