Wehkamp Welkom haalt kijkdichtheid tussen 0 en 0,5%

<I>Wehkamp Welkom</I> haalt kijkdichtheid tussen 0 en 0,5%

Wehkamp is sinds begin 2003 op televisie met het programma `Wehkamp Welkom`. De doelstelling van zo`n 300.000 kijkers per dag wordt net niet gehaald. De gemiddelde kijkdichtheid ligt tussen 0 en 0,5% en komt op circa 278.000 mensen dagelijks.

Toch is marketingdirecteur Pieter van Diepen tevreden over het programma. Zo`n 30% van de orders is afkomstig van nieuwe klanten. Soms wordt per dag duizenden euro`s omgezet, soms is de omzet ook bijna niets. In totaal komt de omzet van Wehkamp op ongeveer 275 miljoen euro. Daarvan gaat 100 miljoen euro via het internet. De site heeft 1,5 miljoen bezoekers per maand. Twee op de vijf bezoekers zijn nieuw bij het bedrijf. Van elke 100 euro die besteed wordt aan online kledingverkoop gaat 40 euro naar Wehkamp.Tell Sell ging Wehkamp al tien jaar geleden voor. Het homeshoppingkanaal zendt op het eigen kanaal en diverse andere commerciele kanalen uit en zet jaarlijks 40 miljoen euro om in ons land. De kosten van de tv-activiteiten bedragen jaarlijks tussen de 5 en 7 miljoen euro. Momenteel komen de meeste aangeboden producten uit de VS, maar het is de bedoeling ook zelf ontwikkelde producten te gaan verkopen.

Bron:
Broadcast Magazine nr. 177, p. 16, 1,5 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.