Week 26/2012 Viral Friday: BMW, Mercedes Benz & Nike+

29 juni 2012, 13:06

Viral Friday Week 26 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van BMW, Mercedes-Benz & Nike+! Heb je een tip? Stuur 'm op!

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van BMW, Mercedes-Benz & Nike+! Heb je een tip? Stuur 'm op!

BMW M5 – “Bullet” – High Performance Art

BMW introduceert zijn nieuw sedan aan de wereld met deze in Canada geproduceerde korte film. De film concentreert zich op het belangrijkste kenmerk van de sedan: snelheid. Dit komt prachtig tot uiting door snelle beelden te combineren met shots van de sedan in super slow-motion. We zien de sedan onder andere inrijden op een gigantische glazen appel en 3 enorme waterballonnen. Dit alles resulteert in een betoverend 'high performance art' eind resultaat dat de afgelopen 5 dagen al door meer dan 2 miljoen mensen is bekeken. Wil je meer BMW, check hun Facebook fan pagina of YouTube kanaal.

David Coulthard catches 178mph golf ball in Mercedes-Benz SLS

Bekijk hoe Formule 1 legende David Coulthard en pro-golfer Jake Shepherd een nieuw wereldrecord neerzetten – de verste golfshot gevangen met een rijdende auto – met de hulp van de Mercedes-Benz SLS AMG Roadster. De rijdende auto ving de golfbal 275 meter van de tee waarmee deze prestatie werd opgenomen in de Guinness World Records. Deze video is inmiddels door 2 miljoen mensen bekeken sinds 20 juni. Wil je nog meer zien? Er is een uitgebreide Behind The Scenes film opgenomen met alle ins en outs rondom de recordpoging. Check ook de Mercedes Benz UK Facebook fanpagina.

Nike+ Basketball Presents: Jus Fly Dunk at LA Live

De Nike+ Hyperdunk is de meest recente high-tech shoen van Nike+ en wordt vandaag gelanceerd. De ingebouwde sensoren meten je speelwijze en houden precies bij hoe hoog, snel en hard je speelt. De bijbehorende Nike+ Basketball app maakt draadloos contact met je schoenen en via Bluetooth op je mobiel, waardoor je je spel kan meten, je beste moves kan bijhouden en deze delen met je vrienden. In deze clip demonstreert basketball speler Jus hoe de revolutionaire Nike+ Hyperdunk schoen werkt. Meer dan 1,5 miljoen mensen hebben hem deze week al gezien.

Starry Night – Vincent van Dominogh

Soms hebben mensen een beetje te veel vrije tijd over. Neem nou bijvoorbeeld deze persoon ook wel bekend als “Flippycat” met een enorme liefde voor dominostenen. Gebruikmakend van 7,000 dominostenen heeft Flippycat het schilderij 'Sterrennacht' van Vincent van Gogh nagemaakt. De eerste pogingen mislukten jammerlijk maar de tweede poging die elf uur lang duurde was een hit zoals je in deze video kan zien. De video is 700.000 keer bekeken sinds 22 juni. Als je meer dominocreaties van Flippycat wilt zien dan kan dat op zijn facebook pagina.

Code Club – The Interview

Code Club, een gratis naschoolse activiteit die kinderen code schrijven leert is op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Om deze te vinden is er een jong team van kinderen op de zaak gezet om kandidaten te scouten. Maar ondanks het hoge caliber van de kandidaten (waaronder Niklas Zenn Ström die Skype ontwikkelde, Chad Hurley die YouTube bedacht en zelfs zijne Koninklijke hoogheid The Duke of York), zijn de kinderen in de jury niet echt onder de indruk van de ervaren kandidaten. Een klassiek momentje is als Sir Tim Berners-Lee binnenloopt en de kinderen hem vragen: 'Vertel ons eens wat jij ons te bieden hebt?' Waarop Tim antwoordt 'Euh…Ik heb het world wide web uitgevonden'. Waarop een kind zegt: 'Verder nog iets?'. Deze interview video behaalde 600,000 views in een week, hopelijk vinden ze hierdoor binnenkort wat nieuwe vrijwilligers.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!