Week 24/2012 Viral Friday: Coca-Cola, Pine-Sol & Mario Bros

Viral Friday Week 24 / 2012

Week 24/2012 Viral Friday: Coca-Cola, Pine-Sol & Mario Bros

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Coca-Cola, Pine-Sol & Mario Bros! Heb je een tip? Stuur 'm op!

Coca-Cola Security Cameras

Het is niet duidelijk of Coca-Cola zelf achter deze video zit of dat het user-generated content is. Maar goed, de CCTV heeft heel veel slechte publiciteit, big brother is always watching you. Maar deze ogen leg took anti-misdaden vast. Anti-misdaden als aardig zijn, het aanbieden van hulp maar ook vriendschap en liefde. Een mooi concept dat wordt beloond met twee miljoen views na vier dagen. Oja, en het is toch geen user-generated content, het is gemaakt door productiemaatschappij Landia.

Pine-Sol® Pranked

Met de hulp van de Pine-Sol dame wordt dit schoonmaakproduct vanuit een ander perspectief bekeken. Door het element ‘angst’ toe te voegen ontstaat “Pine-Sol Pranked”. Het is een mooie virale campagne die eigenlijk een normale televisie commercial had kunnen zijn met als doelgroep ‘jonge mannen’. In deze virale video neemt het boegbeeld van het merk Pine-Sol een groep jonge mannen in de zeik. De mannen denken dat ze een product aan het testen zijn. De reacties zijn onbetaalbaar en hilarisch. Mooi hoe een CPG brand zo’n virale video uitwerkt. In de video gebeuren sowieso onverwachte dingen. Mannen die keukens en badkamers aan het schoonmaken zijn, het is al een prestatie op zich. Het eindresultaat is verbluffend, sinds 4 juni heeft deze video meer dan 980.000 kijkers weten te strikken. Bekijk hier de Facebook pagina van Pine-Sol.

Supermoderne Mario Bros

Het mooiste, old school, spelletje ooit blijft toch Mario Bros (als je het aan mij vraagt). De miljoenen harten van fans werden gestolen en bracht daarom faam aan Nintendo, de enige echte Super Mario Bros. Deze keer kwam een kleine grafisch bureau, Blumasters, met een ietwat andere kijk op de Mario Bros. Het is niet helemaal 3D, a href=”http://www.viralblog.com/viral-friday/viral-friday-first-person-mario/”>zoals het al eerder is gedaan, maar het is nog steeds interessant. Met meer dan 850.000 views in vier dagen is deze video goed viraal gegaan. We kijken uit naar meer interessante content van deze jongens.

APSCA – Hovercat

Dan Harris is één van de nieuwslezers van de weekendeditie van Good Morning America bij ABC News. Hij weet hoe hij bewustzijn moet creëren als het gaat om de mishandeling van dieren. In deze virale video zie je een kat die kan zweven.. Maar wat is nu precies de relatie tussen deze zwevende kat en de adoptie van deze kleine lieve beestjes? Vind het zelf uit bij het ASPCA Adoptie Centrum. ASPCA is een organisatie die zich inzet voor het redden van dieren van mishandeling. Adopteer je eigen kat bij ASPCA en laat jezelf verbazen met de magie die je in huis brengt. Er zijn nog miljoenen katjes die wachten om geadopteerd te worden. Deze video heeft sinds 9 juni meer dan een half miljoen views gegenereerd.

Nando’s Diversity

Nando’s diversity” campagne, waar het merk van de gegrilde kip de Zuid Afrikanen afdwingt om te denken over xenofobie en intolerantie. Het is duidelijk dat deze campagne ironisch bedoeld is. Het is een moedige statement die wordt gemaakt. Om deze campagne een sterkere impact te geven heeft Nando’s in verschillende wijken waar xenofobie voorkomt voorzien van pop-up soepkeukens. Op deze manier wil Nando’s ervoor zorgen dat er een dialoog wordt gestart tussen de ‘diversen’. De video heeft al meer dan 420.000 views sinds 1 juni.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.