Week 21/2012 Viral Friday: Nike Football, Pepsi Max & The Leap

25 mei 2012, 12:34

Viral Friday Week 21 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Nike Football, Pepsi Max & The Leap. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Nike Football: My Time Is Now

De nieuwe campagne van Nike “My Time Is Now” begint langzamerhand de hele wereld over te gaan. Dan heb ik het vooral over de video die bijna 13 miljoen views binnen zes dagen wist te krijgen. In deze video spelen de grootste voetballers, denk aan Neymar, Ronaldo, Sneijder, M’Vila, Gotze en veel meer. De video begint bij de openingsmatch van Nederland tegen Frankrijk, dan verandert alle actie opeens.. Wil je meer weten? Natuurlijk wil je meer weten. Bekijk Nike’s YouTube kanaal. Ook nog wat credits voor Wieden + Kennedy London voor hun meesterwerkje.

Pepsi Max Present: “Uncle Dew”

Deze video is op het eerste gezicht een beetje vaag. Uncle Dew, de hoofdrolspeler, is moeilijk te verstaan en wat de precieze bedoeling is van het maken van zijn documentaire is ook vaag. Pepsi Max en professioneel basketballer Kyrie Irving werkte samen bij deze nieuwe virale campagne. Verkleed als een oude man deed Kyrie Irving a.k.a Uncle Dew alsof hij een documentaire aan het maken was over een basketballer genaamd “Kevin”. Maar het moment dat Uncle Dew het veld inging om een balletje te gooien gebeurde er iets magisch. Sinds 18 mei heeft deze video meer dan 5 miljoen kijkers weten te strikken.

Introducing the Leap

Deze week werd er een nieuwe manier van interactie met de computer gelanceerd door Introducing the Leap. We hadden al een stukje van deze toekomst gezien met de Xbox Kinect, maar dit systeem brengt het verder. Het systeem is nauwkeuriger dan een muis en gevoeliger dan een touchscreen. Voor de eerste keer, kan je een computer bedienen in drie dimensies met natuurlijke hand-en vingerbewegingen. Ik denk dat iedereen net zo enthousiast als wij zijn, want de video is inmiddels meer dan 3 miljoen keer bekeken binnen 4 dagen.

Beckham spelt Beethoven’s Ode To Joy

Samsung’s Ambassadeur van de Olympische Spelen, David Beckham, laat geweldig voetenwerk zien in de nieuwe video van het bedrijf. Hij speelt Beethoven’s Ode To Joy op een 5 meter hoge muur van trommels met een voetbal om de GALAXY note en de S Pen te promoten. Deze video laat mooi zien wat de mogelijkheden zijn van de Galaxy Note met de komst van de S Pen. De video heeft binnen vier dagen al meer dan 1.1 miljoen kijkers weten te strikken.

Irn-Bru Baby

Deze video heeft sinds 20 mei al bijna de 270.000 views gehaald. Irn-Bru is een Schots koolzuurhoudende frisdrank welk in de loop der tijd Schotland’s trots is geworden. Men noemt het drankje ook wel ‘the other national drink’. Na het drinken van Irn-Bru wordt wordt het leven meteen stuk makkelijker. Dat blijkt uit deze grappige video.

Steven Bissesar
Jr. Social Media Specialist bij SocialMedia8

Jazz pianist & student Reclame, Marketing en Communicatie Management | Amsterdam

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!