Weblogs en RSS gaan karakter van printuitgaves beinvloeden

22 januari 2005, 07:14

Zaterdagochtend is voor mij altijd het moment om de vakbladen en de kranten van de week door te nemen. Deze week een aardig interview met Nineke van Dalen, de nieuwe secretaris van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV), in ReclameWeek. Op de vraag wat zij verwacht van de toekomst van vakbladen geeft zij aan dat de trend naar online doorzet:

Ik vind weblogs bijvoorbeeld waanzinnig interessant. Daar staat professionele informatie op van vakjournalisten en eindgebruikers helpen mee aan die informatiestroom. Ik denk dat dit steeds meer rond tijdschriften zal worden toegepast. Ik denk ook dat de RSS-feeds de komende jaren een vlucht nemen voor zover de meeste tijdschriften dat niet al hebben. Dit zal zeker het karakter van de printuitgave beinvloeden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!