Waterbeek Media innoveert crossmediaal aanbod

17 maart 2009, 05:30

{title}House Vision “Interactive” heeft naar eigen zeggen het grootste online magazine voor vakantiewoningen in Europa gelanceerd. Allereerst verbaasde mij dit, hoe kun je op internet een groot magazine lanceren en al helemaal een groot magazine lanceren als oplossing voor teruglopende oplagecijfers. Mijn aandacht hadden ze meteen met zulke innovatieve opmerkingen.

Op de website van house vision interactive kom ik inderdaad op een magazine. Kosten nog moeite zijn gespaard om hier een aantrekkelijk geheel van te maken. Jan de B straalt mij vanaf de “cover” toe. Ik kan niet wachten om snel naar de volgende pagina te gaan… en daar wordt ik niet teleurgesteld! Jan de B verhaalt over zijn liefde voor Curaçao via een fraai opgenomen video. Al bladerend door de online brochure krijg ik op een aantrekkelijke manier veel informatie over diverse buitenlandse projecten. Naast video’s worden ook quizzen en achtergrond informatie gepresenteerd. Nogmaals, het is allemaal fraai in elkaar gezet en ik kan niet ontkennen dat je, als je het voor het eerst bekijkt, onder de indruk raakt. Echter, het zou voor mij een goede aanvulling zijn als het magazine aangevuld zou worden met “actuele” informatie. Op het moment dat ik echte informatie wil of mij wil inschrijven voor het een of ander kom ik op een “normale” website. Ik vraag mij af waarom dit niet geintegreerd is in het online magazine.

Daarnaast merk ik dat ik, als ik vanuit het magazine doorklik, op de site van House Vision kom en daar weer precies dezelfde videootjes krijg te zien. Als ik het persbericht van Waterbeek Media ontleed, begrijp ik steeds minder de uitspraken van directeur Klaas Beute: “(…) met een verwacht bestand van 1,3 miljoen adressen wordt het in een keer een van de allergrootste aanbieders op dit gebied.” Voor mij spreken het aantal bezoekers op een website, de hoeveelheid tijd die zij op de website doorbrengen, het aantal conversies van bezoeker naar geregistreerden en het aantal transacties. Ik denk dat de tijd die doorgebracht wordt met het bekijken van het magazine inderdaad zal zorgen voor een langer verblijf op de website en wellicht ook een hogere conversie, hoe die adressen hier invloed op hebben is mij vooralsnog een raadsel.

Persoonlijk had ik verwacht dat een hedendaags concept veel transparanter van opzet zou zijn, doorlinks naar informatie over het specifieke gebied via YouTube, Flickr, Hyves, Facebook, Twitter, Google Earth of Microsoft Virtual Earth, noem maar op. Ik kan mij voorstellen dat mensen die geinteresseerd zijn in de aankoop van een vakantiewoning, via Google op zoek gaan naar meer informatie dan die in het magazine of op de website gepresenteerd worden. Wellicht dat met toevoeging van dergelijke informatie House Vision Interactive een betere invulling geeft aan de nagestreefde “intense beleving.”

Kortom, het online magazine is zeer de moeite waard om eens te bekijken. Bekijk dan ook eens het IFly magazine van de KLM. Ook het bekijken waard!

Specialist in interactieve communicatietoepassingen m.b.t. vastgoed en nieuwbouw in Nederland. Ik schrijf o.a. via mijn blog www.nieuwbouw20.nl over bedrijven, nieuwe internettoepassingen en websites. Bovendien worden er nieuwe inzichten, campagnes, personen en bedrijven behandeld die zich in de bouw- en ontwikkelingsbranche onderscheiden. Volg mevia @nieuwbouw20 of @fundament

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!