Wat vindt de blogosfeer van jouw merk?

Wat vindt de blogosfeer van jouw merk?

Wat vindt de blogosfeer van jouw merk?

TechCrunch verwijst naar OpinMind, een nieuwe service dat volgens eigen zeggen op basis van 14 miljoen berichten in 1,7 miljoen weblogs de opinie peilt in de blogosfeer. Oftewel, hoeveel procent is positief of negatief over jouw product, dienst of merk? Jammer dat het vooral gebruik maakt van Amerikaanse blogs waardoor het nauwelijks geschikt is voor Europese of Nederlandse merken.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Adolf komt er goed van af met een positieve score van 71%.
    http://www.opinmind.com/search.jsp?q=adolf+hitler

    Die tool gaat echt helemaal nergens over. De kans dat iemand met een negatieve ervaring post is vele malen groter dan dat iemand die tevreden is met z'n Dell een positief verhaal gaat schijven over zijn geweldige machine op een weblog!

    geplaatst op
  • Amsterdam 94% positief van de 135 resultaten,
    Holland 81% positief van de 314 resultaten,
    The Netherlands 57% positief van de 63 resultaten.

    Op zich wel aardige resultaten maar dat kan natuurlijk beter (daar wordt aan gewerkt).

    Verkeerde metingen komen voornamelijk door dat woorden, namen en merken verkeerd worden geassocieerd met de woorden die er om heen staan.

    geplaatst op
  • Als deze site een hype wordt, dan kan het goed misbruikt worden om films te promoten. Zoals sexsites middels geautomatiseerde weblogs (welke weer zijn gekoppeld aan Google) aan populariteit opgekrikt werden, zo lijkt deze site een ideaal middel om meer bezoekers te overtuigen om de film te gaan kijken.

    geplaatst op
  • Leuk om eens op weblogs te testen:
    weblogs: 43% positief en 57% negatief
    blogs:74% positief en 26% negatief
    weblog:66% positief en 34% negatief

    geplaatst op
  • iPod: 85% positief
    iPod shuffle: 85% positief
    iPod Mini: 86% positief
    iPod Video: 92% positief
    iPod Nano: 93% positief

    maar als er 1 iPod is waar ik veel commentaar over gehoord heb is het toch echt de Nano, met name vanwege de krassen enzo.. Lijkt me niet echt een tool waar je ook maar enige waarde aan kunt hechten

    geplaatst op
  • Tools zoals OpinMind staan nog in de kinderschoenen maar zullen op korte termijn steeds slimmer worden. Op dit moment inderdaad nog niet echt bruikbaar.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.