Je bekijkt een artikel van

Wat doen we als we de data kwijtraken? #spon

26 juni 2021, 06:00

Third-party cookies, we kennen ze allemaal en zijn ze steeds meer gaan inzetten voor onze analyses. Maar vanaf 2022 blokkeert Google Chrome in navolging van Safari en Firefox de third-party cookies. Daarnaast verkorten ze de cookie lifetime naar 24 uur. Deze ontwikkelingen hebben een gigantisch effect op de data van je organisatie, conversie-attributie en de mogelijkheden voor (re)targeting en personalisatie. Naar verwachting gaat 80% van marketingdata verloren, 80%! En wat moet je dan als (online) marketeer?

Om te beginnen schrijf je je in voor de Masterclass: Conquering the Cookieless era op 2 juli. Tijdens deze masterclass nemen we je mee door de mogelijke gevolgen van de cookieless er. Maar nog veel belangrijker, we duiken ook in de oplossingen en reiken je handige tips, ticks en tools aan, zodat jouw organisatie future proof is. En zodat jij ook zonder cookies geweldige marketingcampagnes op kan zetten.

Voor meer informatie en inschrijvingen ga je naar Nima.nl.

NIMA is het Nederlands Instituut voor Marketing, een beroepsvereniging voor professionals in het marketingvak. We bieden marketeers de gelegenheid elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren op verschillende niveaus: omdat ze in dezelfde specialisatie hebben, omdat ze in elkaars directe omgeving werken of omdat ze op een vergelijkbaar niveau functioneren. NIMA heeft een divers aanbod (bij-) scholing en opleiding via korte eigen marketingtrainingen en is bekend als het instituut waar je examen kunt afleggen op NIMA A-, B- of C-niveau. NIMA is aangesloten bij de European Marketing Confederation. Sluit je aan bij NIMA!

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!