Waar ligt de irritatiegrens van online adverteren?

3 mei 2005, 20:30

Waar ligt de irritatiegrens van online adverteren?

De sites van het Algemeen Dagblad en het Rotterdams Dagblad, beide in exploitatie bij PCM Uitgevers in Rotterdam, vertoonden afgelopen weken voor het eerste de videobanners van Eneco waarin reclame-spotjes van tv draaiden. De audio was wel uit te zetten. Maar de banners stonden laag in een hoek van de site zodat de bezoeker er eerst naar op zoek moest om de geluidsknop te vinden (via: Planet).

Acceptabel of niet?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Persoonlijk vind ik het overigens heel irritant dat wanneer ik op een website kom waar een audio of video wordt afgespeeld en ik niet direct kan vinden waar ik het geluid uit of zachter kan zetten.


    3 mei 2005 om 21:06
    Anders

    Dat wijst het sitebezoek vanzelf uit, denk ik.

    Probleem lijkt me dat zowel exploitant als adverteerder met een bommerang-effect te maken krijgen. Het AD doet zichzelf hiermee de das om want niemand die in een kantooromgeving sites bezoekt waarbij geluid automatisch door de ruimte schalt, en adverteerders stimuleren op deze manier de doorontwikkeling van bannerblockers. Als die eenmaal echt in zwang zijn en werken met een technisch update-systeem a la virusscanners, heeft de advertentiebranche die kuil helemaal zelf gegraven.


    3 mei 2005 om 21:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!