Waar ligt de irritatiegrens van online adverteren?

Waar ligt de irritatiegrens van online adverteren?

Waar ligt de irritatiegrens van online adverteren?

De sites van het Algemeen Dagblad en het Rotterdams Dagblad, beide in exploitatie bij PCM Uitgevers in Rotterdam, vertoonden afgelopen weken voor het eerste de videobanners van Eneco waarin reclame-spotjes van tv draaiden. De audio was wel uit te zetten. Maar de banners stonden laag in een hoek van de site zodat de bezoeker er eerst naar op zoek moest om de geluidsknop te vinden (via: Planet).

Acceptabel of niet?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Persoonlijk vind ik het overigens heel irritant dat wanneer ik op een website kom waar een audio of video wordt afgespeeld en ik niet direct kan vinden waar ik het geluid uit of zachter kan zetten.

    geplaatst op
  • Dat wijst het sitebezoek vanzelf uit, denk ik.

    Probleem lijkt me dat zowel exploitant als adverteerder met een bommerang-effect te maken krijgen. Het AD doet zichzelf hiermee de das om want niemand die in een kantooromgeving sites bezoekt waarbij geluid automatisch door de ruimte schalt, en adverteerders stimuleren op deze manier de doorontwikkeling van bannerblockers. Als die eenmaal echt in zwang zijn en werken met een technisch update-systeem a la virusscanners, heeft de advertentiebranche die kuil helemaal zelf gegraven.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.