Vooraankondiging werkt bij online marktonderzoek

Vooraankondiging werkt bij online marktonderzoek

Ook bij online marktonderzoek geldt de belangrijke vraag hoe je de respons kunt maximaliseren. Dat kan zowel met een vooraankondiging per post als met een bericht per e-mail. De laatste werkt uiteraard effici?nter en goedkoper.

Een zeer lage respons, het is een van de grote problemen waar marktonderzoekers al jaren mee te kampen hebben. De Duitse onderzoekers Zerr en Schneider deden onderzoek naar mogelijke instrumenten om de respons bij online marktonderzoek te verhogen. Ze testten zowel het effect van een vooraankondiging per post, als een vooraankondiging per e-mail. En kijk, beide instrumenten zorgden voor een verhoging van de online respons van de respondenten, met circa 30%. Een vooraankondiging per e-mail scoorde nog iets hoger dan per post. Daar staat tegenover dat de postale vooraankondiging de kwaliteit van de structuur van de steekproef verbeterde, aldus de onderzoekers. O ja, e-mail heeft n?g een voordeel, het is sneller, goedkoper en dus effici?nter dan de traditionele post. Maar dat wisten we al.

Bron:
http://www.planung-analyse.de/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.