Vlaggenactie Telfort mislukt

15 augustus 2003, 09:43

De actie van Telfort om Nederland massaal te laten vlaggen is mislukt. Vrijwel nergens wappert het rood-wit-blauw in de westenwind. Telfort mag zich wel gelukkig prijzen met een heldere nieuwe website.

Telfort komt goedkoop weg met haar actie om personen van duizend woningen ‘in ons land’ (copyright: Telegraaf) met een rood-wit-blauwe vlag 5 jaar gratis beltegoed aan te bieden. Een snelle, selecte steekproef van Planet Multimedia leert dat er niet een vlag te zien is.

Volgens de woordvoerster van Telfort is het niet zo erg als wij zeggen, maar valt de actie inderdaad tegen: “Er wordt inderdaad niet massaal gevlagd, maar we zien wel activiteiten.”

Het is overigens allerminst zo dat duizend inwoners van Nederland gratis beltegoed krijgen: “De notaris heeft duizend adressen getrokken en daar wordt vandaag gekeken of de vlag uithangt. Dat zijn de strikte regels van het spel.”

Dus dat zal Telfort niet of nauwelijks geld kosten. De actie was trouwens toch omstreden vanwege protesten van Stichting Herdenking 15 augustus 1945. Op een website legt de stichting helder uit welke gevoelens er boven drijven op en rond de 15e augustus.

Heldere site

Telfort.nl

Op Telfort.nl staat een nieuwe website, ook in rood-wit-blauw. De site blinkt uit door helderheid, snelheid en een goede navigatie. De vormgeving past in de tendens om websites soberder en duidelijker te maken teneinde bezoekers sneller bij hun doel te laten komen.

Wel heeft Telfort gekozen voor een kleine broodletter die de consumptie van teksten wellicht schade kan toebrengen. Veel partijen kiezen onnodig voor kleine broodletters op sites, want het schrappen van toeters en bellen biedt juist meer ruimte voor informatie die essentieel is.

De site van Telfort is volgens de woordvoerster volledig intern ontworpen met eigen mensen. Ervaring met websites van de voormalige online dienst Genie van Telfort/O2 droeg daaraan bij.

Beloofde Telfort vorig jaar nog met de hand op het hart dat ze niet meer aan toestelsubsidies zou doen, het is de vraag of het bedrijf zich daar werkelijk aan houdt.

Bron:

http://www.planet.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!