Viral Friday Week 50/2011

16 december 2011, 11:35

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

I Gave My Kids A Terrible Present


Jimmy Kimmel’s talk show is wellicht niet bij iedereen bekend in Nederland. Hij heeft zijn eigen show op de Amerikaanse tv zender ABC. Onlangs kwam er een compilatie video voorbij in zijn show – ouders gaven een verschrikkelijk cadeau aan hun kinderen. Heb jij wel eens troep als cadeau moeten ontvangen? Dan bedoel ik ook echt rotzooi zoals een half gegeten sandwich of een verrotte banaan. De kinderen in de bovenstaande video wel! Het resultaat is een hilarische video, die je wel aan het denken zet. Zijn kinderen tegenwoordig verwend? Uit een Amerikaans onderzoek kwam naar voren dat ouders gemiddeld 271 dollar per kind gaan spenderen aan cadeaus voor de feestdagen. Hoeveel ga jij als ouder uitgeven? Wil je meer Jimmy Kimmel zien ga dan naar zijn YouTube kanaal of volg hem op zijn Twitter.

Flyboard Zapata


Franky Zapata, de Franse jet ski kampioen heeft zojuist een absoluut krankzinnig leisure product gelanceerd: De Zapata Flyboard. Dit ingenieuze en bedrieglijk eenvoudig apparaat is gemaakt met een krachtige motor van een jet-ski en een grote waterslang om grip te krijgen in het water. Door dit product kan je bijna vliegen, tot en met 9 meter in de lucht of sprongen maken als een menselijke dolfijn. Na de productie van de promotievideo ging Franky op huwelijksreis. Ondertussen ging de video viraal met meer dan 2 miljoen views binnen 2 weken.

The QUILT: Fighting For An AIDS Free Generation


ONE Campaign heeft samen met Product RED onlangs de campagne (2015)QUILT gelanceerd in de strijd tegen AIDS. Elke dag worden er 1.000 baby’s geboren met HIV, in 2015 kan dit aantal worden teruggedreven tot bijna nihil. Wij kunnen samen de volgende generatie een AIDS vrije wereld geven. De video was geüpload op de Wereld Aids dag en heeft nu al meer dan 739.000 views. ONE heeft de hulp van het publiek nodig. Laat je stem horen door een panel te maken op (2015)QUILT en deel het binnen je sociale netwerk.

Twitter: Yours To Discover


Twitter wordt met de dag populairder, het microblog platform heeft meer dan 100 miljoen actieve gebruikers. Onlangs heeft Twitter een nieuwe redesign doorgevoerd. Met de ‘discover’ knop kunnen gebruikers nu nog meer uit Twitter halen. De video staat online sinds 7 december en heeft meer dan 460.000 views. Vergeet niet Twitter’s officële YouTube kanaal te bekijken voor interessante video’s. Heb je nog niet besloten of je wil Twitteren? Deze infographic geeft je het antwoord!

Heineken – Sunrise


De nieuwste commercial voor de “Enjoy Heineken Responsibly” gemaakt door Publicis Milaan, moedigt mensen aan om verantwoord te drinken, want de ‘ Sunrise’ behoort tot de gematigde drinkers . In deze video zien we een Heineken held op een verantwoorde manier de nacht beleven. Aan het einde van de nacht geniet hij van een spectaculaire zonsopgang met de ster: DJ Audrey Napoleon. De vrouwelijke hoofdpersoon van deze campagne is een van ’s werelds bekendste vrouwelijke DJ’s die speciaal voor de actie een exclusieve nieuwe track maakte genaamd: “My Sunrise”. In een week werd de video 297.615 keer bekeken.

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!