Viral Friday Week 33/2009

14 augustus 2009, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Guy Catches Laptop With His Butt


Deze week gaat de nummer 1 naar de Acrobuttocks met hun acrobatische laptop-gooi-en-vang-acties. De viral is van MSI, producent van onder andere notebooks. Deze viral gaat over 3 gymnasten waar 1 een notebook van MSI gooit en de andere dit met zijn kont vangt, want de MSI-Xseries zijn zo dun dat dus kan. Kijkers worden gewezen op de actiesite van MSI. Een humoristische viral met een geweldige uptake. Stond het aantal views op gisteren op 13 augustus nog op 400.000 views. Momenteel staat het gecombineerde aantal views op minstens 939.000 views met duizenden comments en beiden zullen nog blijven stijgen. Een succesvolle viral!

What Drugs Not To Take While Driving


In zijn show ‘Kesslers Knigge’geeft de Duitse comedian Michael Kessler advies over absolute No-Go’s in het dagelijkse leven. In korte sketches beeldt Michael 10 dingen uit die je beter niet kunt doen bijvoorbeeld als je het uitmaakt met je vriendin, je bagage van de band haalt of in de bioscoop zit. In ’10 Drogen – beim Autofahren’ illustreert de comedian welke 10 drugs je beter niet kunt nemen, terwijl je achter het stuur zit. De video is op YouTube ruim 620.000 keer bekeken en heeft 2.100 beoordelingen. De video is vooral in Duitsland populair, maar verspreid zich steeds verder online.

Ozzy Osbourne Meets The Samsung Solstice


Samsung Mobile USA huurde wederom Rockstar Ozzy Osbourne in om een rol te spelen in een nieuwe online video. Doelstelling van de video is om awareness te creëren voor de nieuwe Samsung Solstice mobiele telefoon. In de video wordt Ozzy gevraagd om een nieuwe band te vormen, maar welke band precies… Bekijk daarvoor de video! Bezoek daarnaast ook de Samsung Mobile USA YouTube channel en de Samsung Mobile Facebook Channel.

Johnny Walker’s Walk


Johnny Walker lanceerde deze week een briljante 5 minuten durende video, ontwikkeld door BBH London. In de video vertelt de beroemde acteur Robert Carlyle, in één take, hoe Johnny Walker van een experiment in een achterkamertje van een kleine winkel uitgroeide tot de multinational die het vandaag is. De combinatie van een Schotse doedelzak, perfect timing en passende muziek, maakt deze video het waard om gezien te worden. Ondanks dat Johnny Walker wilt dat we allemaal ‘Keep Walking’, kunnen wij het niet laten de vraag te stellen wat mijnheer Walker er van gevonden zou hebben dat men juist een aantal fabrieken gaat sluiten.

ABSOLUT Differently


ABSOLUT lanceerde hun nieuwe commercial ‘Anthem’, waarin het merk de samenwerking is aangegaan met zes kunstenaars. Op zes verschillende plekken over de wereld delen zij hun visie op ‘An ABSOLUT World’. Door het gebruik van grote installaties van ijsblokken, lampions, ballonnen, graan en glas wordt de boodschap van ABSOLUT uitgetekend: ‘Doing things differently leads to something exceptional.’ De video is ontwikkeld door TBWACHIATDAY New York. De spotjes worden eerst in de USA uitgezonden en in de loop van het jaar volgen andere markten. De video is twee weken geleden gelanceerd en wordt veel besproken op blogs: sommige zijn positief, anderen niet. Maar inmiddels is de video op YouTube al meer dan 40.000 keer bekeken. Niet slecht voor een televisie commercial.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!