Viral Friday Week 13/2010

2 april 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Scarface School Play


Een schooltoneelstuk van kinderen is meestal schattig, maar een als deze heb je nog nooit gezien. In deze video zien we de laatste scène van Scarface, uitgevoerd door basisschoolkinderen. De man achter de video is Marc Klasfeld, regisseur van videoclips voor onder andere Lady Gaga en Jay-Z. Klasfeld zegt verrast te zijn door de sterke reacties op de video gezien het feit dat kinderen allerlei voor hen ongeschikte dingen op televisie onder ogen krijgen. De video is sinds afgelopen maandag al meer dan 2 miljoen keer bekeken.

adidas: The Street Where Originality Lives


Sid Lee en Nima Nourizadeh zijn terug met deze video voor de adidas Originals Spring/Summer 2010 Neighborhood campagne, genaamd “The Street Where Originality Lives”. De muziek in de video is de Pilooski remix van Dee Edwards – ‘Why Can’t There Be Love’. Veel sterren hebben een cameo zoals Snoop Dogg, Agyness Deyn, Jeremy Scott, David Beckham, Ciara, DJ Neil Armstrong, Oasis and Mr. Hudson en nog veel meer. De video is tot nu toe, sinds 15 maart, 1.167.453 keer bekeken op het adidas Originals kanaal op YouTube.

Remi Gaillard: Butterfly


We zien Remi Gaillard regelmatig voorbij komen in Viral Friday. De Fransman, die van grappen maken zijn beroep heeft gemaakt, heeft dan ook een grote schare fans op YouTube. GEzamenlijk zijn zijn video’s meer dan 300 miljoen keer bekeken, en ook met zijn nieuwste video ‘Butterfly’ weet Remi in minder dan twee weken tijd bijna 1 miljoen views te verzamelen op YouTube. De titel verraadt het al; maar Gaillard gaat verkleed als vlinder en verrast mensen met de meest bizarre situaties. Precies zoals we gewend zijn van de Fransman!

Specsavers: The Specs Effect


Specsavers Creative maakte deze video, uiteraard gebaseerd op de Lynx Billions video uit 2006 en met goedkeuring van Unilever, samen met director Daniel Kleinman. Specsavers Creative is een van de beste in-house marketing afdelingen van Engeland, met awards en nominaties in Cannes, D&AD, BTAA en Epica. Hun versie van ‘Billions’ werd, sinds Specsavers de video twee weken geleden op YouTube plaatste, bijna 600.000 keer bekeken.

Qualcomm: Butterfly Swarm Attacks Man


Afgelopen maandag verschenen bovenstaande en deze video op YouTube. In de video’s worden mannen aangevallen door duizenden vlinders. Vooral bovenstaande video werd in enkele dagen honderd duizenden keren bekeken voordat chip fabrikant Qualcomm op woensdag een persconferentie hield waarin uitgelegd werd dat de aanvallen alles te maken hebben met twee gestolen mirasol prototypes. Perfecte 1 april grap natuurlijk met in totaal bijna 600,000 mensen die (een van) de video’s zagen en een uitgebreid verslag op Mashable.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!