Viral Friday Week 06/2011

12 februari 2011, 08:18

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Doritos: The Best Part


Hier hebben we een aantal kraakverse commercials van Doritos. De meest bekeken en de meest verontrustende video heet ‘The Best Part’. Twee mannen, één voorkeur. De video is online sinds 31 januari en heeft ruim 191K+ views gehad. Meer dan 2600 mensen stemden en meer dan 90% vond de inhoud leuk. Hiermee entertaint het merk niet alleen tijdens de Super Bowl, het benadrukt tevens de onweerstaanbare aantrekkingskracht voor de snack door tenminste mannen en honden. Daarnaast claimen ze dat, nadat je Doritos hebt genomen, je als herboren voelt!

Pepsi Max: Love Hurts


Ooit een blikje Pepsi Max naar je hoofd gesmeten gekregen? Deze vrouw wel. We weten allemaal dat liefde soms pijn kan doen maar wie heeft ooit gedacht dat een blikje Pepsi Max ook pijn kon doen? Voor de Superbowl van dit jaar heeft Pepsi deze hilarische reclame gemaakt die al meer dan 1,5 miljoen keer is bekeken op YouTube! Check deze twee reclames van Pepsi ook even: “Torpedo Cooler” and “First Date”. De drie video’s hebben samen meer dan 3,5 miljoen views gegenereerd op YouTube en zijn allemaal te zien op de Superbowl YouTube Channel.

Bud Light – Hack Job


Denk je eraan om je keuken eens te gaan renoveren? Wie heeft gezegd dat het nodig is om hier veel geld eraan te besteden had het mis. Hier is namelijk de goedkope oplossing: een TV-host laat een stel hun gerenoveerde keuken zien. Het enige wat er veranderd is, is de emmer vol Bud Light flessen die na de renovatie op het aanrecht staat. Het leven kan soms zo simpel zijn! Van situaties op het werk, tot aan het oppassen op honden en sluikreclame. “Hack Job” heeft tot nu toe bijna 1,5 miljoen views gegenereerd. De andere drie commercials hebben een totaal van meer dan 1,7 miljoen views gegenereerd.

Miss Evelyn | Chevy Carmaro


Net als andere auto merken komt ook Chevrolet met een serie van Superbowl reclames. De eerste reclame laat zien hoe moeilijk Miss Evelyn het ’s ochtends heeft om uiteindelijk op haar werk te komen. Hopelijk hoeft niemand van jullie zoiets mee te maken iedere ochtend en geniet jullie vanaf vandaag van de file’s. De andere virals laten zien hoe een vervelend kind genaamd Tommy gered wordt door een dappere Chevy, een succesvol “first-base” eind van een eerste date en een preview van sluikreclame in de nieuwe Transformers film, allemaal te zien op het Chevrolet YouTube kanaal. Enjoy!

2011 Hyundai Elantra: Deprogramming


Deze acid-trippy Super Bowl Video van Hyundai probeert ons te hypnotiseren met de voice over van Jeff Bridges. Het idee hierachter is dat er een samenzwering is tegen compacte auto’s en met deze video zullen we gedeprogrammeerd worden. Je kan hier meer lezen over de ‘samenzwering’. De video heeft niet veel positieve comments gekregen maar is wel al meer dan een half miljoen keer bekeken sinds 2 februari. Reken hierbij de twee andere Super Bowl advertenties Hypnotize en Anachronistisch City, dat zijn 1,5 miljoen extra views voor het Hyundai YouTube kanaal.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!