Viral Friday Week 02/2012

13 januari 2012, 09:49

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Smart Thief Caught On Cam


Stelen? Dat mag niet! Dan ga je naar de gevangenis en verwacht geen Prison Break na te doen in het echte leven. Deze video promoot de LG ultra slim OLED TV, met een geweldige uitwerking van Y&R Amsterdam – bravo jongens, bravo! De beveiligingscamera beelden zijn perfect nagebootst. Hoe vaak heb jij de video afgespeeld om de TV in zijn handen te ontdekken?

Fotoshop By Adobé

Fotoshop by Adobé from Jesse Rosten on Vimeo.


Dat Photoshop wordt gebruikt in de marketing en mode industrie om de foto’s van models aan te passen is geen geheim. Om dit te benadrukken heeft Jesse Rosten een video gemaakt waarin hij Fotoshop by Adobé neerzet als het beste schoonheidsproduct ter wereld. De tagline is ook erg sterk: “De commercial is niet echt”, net zoals de schoonheids standaarden van de wereld. Ondertussen is de sarcastische video meer dan 2 miljoen keer bekeken in 4 dagen.

Leo Messi – FIFA World Player Of The Year 2011


Voor de derde keer op een rij heeft Lionel Messi de gouden bal gewonnen. Als de beste speler van de wereld bedankt Messi zijn fans in deze viral van Adidas. Hij vraag zijn fans hem te blijven steunen, omdat hij dan op zijn best is. Merken zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen, want wat is een merk zonder klanten? De viral is bijna 2 miljoen keer bekeken sinds 9 Januari. Laten we Messi blijven steunen zodat we nog veel meer moois kunnen verwachten in dit nieuwe seizoen.

Super Model Photography Trick


Stofzuigers zijn saai.. wat kan je er echt over zeggen? Het zuigt stof, troep en vet op. Ja, je leest het goed, LG’s stofzuiger doet aan liposuctie! Y&R Sydney waren de creatieve geesten achter deze commercial. Met de #1 en #4 in onze Viral Friday lijkt LG de virale video schatkits te hebben gevonden. Deze video staat online sinds 3 januari en heeft meer dan 1,2 miljoen views. Voor meer LG check de Facebook en Twitter pagina’s.

100-Year-Old Man Shares The Secret To Happiness


Coca-Cola weet als geen ander de gevoelige snaar te raken. Ze begrijpen hun core value ‘happiness’ en communiceren dat consequent. Deze briljante video laat het perspectief zien van een 100 jaar oude man die een reis maakt om zijn pas geboren kleindochter te zien. Wat is het geheim van ‘happiness’? Zoek wat jou gelukkig maakt! Kan je de ondertiteling niet zien? Bekijk het in full screen. De video was op 6 januari geüpload en heeft bijna 300.000 views. Voor meer Coca-Cola bekijk de Facebook pagina of ga terug in de tijd met deze viral.

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!