Viral marketing ook voor business-to-business?

Viral marketing ook voor business-to-business?

Viral marketing ook voor business-to-business?

Bijna alle viral marketing voorbeelden die we de laatste tijd voorbij hebben zien komen zijn gericht op consumenten. Toch blijkt viral marketing ook heel goed te werken voor business-to-business. Meest bekende voorbeeld is John Cleese’s Institute for Backup Trauma (inmiddels meer dan 1 miljoen keer gedownload).

Deze week had John Cass van Backbone Media een interview met Bob Cramer (CEO van LiveVault) over de ‘John Cleese’-campagne.


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Vergeet ook niet het inzetten van (meeliften op!) viral clips in andere vormen van marketing. Viral marketing is natuurlijk ook gewoon voor mensen, en mensen werken ook bij bedrijven.

    Een leuk voorbeeld vind ik het verzamelen van viral clips voor je nieuwsbrief, zodat mensen de nieuwbrief met de clips doorsturen. Net zo goed viral marketing, maar op een ander niveau.

    (quirck doet dat goed)

    geplaatst op
  • argh: http://www.quirk.co.za/

    (ze verdienen die incoming link!)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.